|
|
|
|---|---|
| Har en BMW 318 från 96 där tändningslåset ibland gör ett frivarv. Jag kan misstänka att detta inte är bra och att det är en fråga om tid tills det havererar totalt. Har någon råkat ut för detta och går det att åtgärda själv? | |
| Nu har låset hängt sig i tändningsläge och jag får det inte därifrån. Några trix och knep, någon? | |
| Gå in på gör det själv här på autopower och skriv in "snurrande tändningslås" bland mekartipsen så kommer det upp en bra guide som förklarar lite om ditt problem. | |
| Tack så mycket. Jag är ny här och med min första BMW så jag har en del att lära mig. | |
|
Sitter i samma sits som du just nu, efter att ha använt vad jag hoppas är en helt slut nyckel gjorde låset ett eller 2 frivarv för att sedan låsa sig med radioläget på. Har beställt en ny nyckel(1658 Spänn!!) samt en ny låscylinder. Hur löste det sig för dig? Räckte det med att byta cylindern och isåfall fick du loss den utan att lossa ratt osv. /Jonas |
|
| Jag lämnade in min på Bilsalongen i Grästorp, som är närmaste BMW-verkstad. Det skulle bara ta dem en timme att byta låset men någon idiot hade varit där och skruvat tidigare och rundat massa skallar så det tog flera timmar för dem. Slutade med en räkning på drygt 4000:- :-( | |
|
Okej det var tråkigt att höra:( Hoppas det funkar bra nu iaf. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.