|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Anledningen till E36:ans lite högre pris, dock ej överpris enligt mig, är nog att den är eftertraktad. Jämför med E34 så är det nyare kaross och därför lite mer eftertraktad. Inget illa om E34, men man ska nog inte jämföra E36 mot E34. Ifall Ni som tycker att E36:ans andrahandsvärde är högt, så tänk efter varför den är det. Det är marknaden som styr och vill man inte vara med och leka, så får man stå över. Förresten, har Ni ens funderat över hur mkt en beg Mercedes kostar? /Edvard BMW CS # 4503 |
|
sorken |
vad har du tänkt dig av en så gammal bil, alla bilar i stort sett har stenskott fram på bilen....har svårt att tro att en bil...låtoss säga -93:a inte skulle ha det med tanke på milen och åldern, sålde själv min 325:a -93, den hade små sten skott på huven samt på lyktorna (små sten skott som blir, typ som om man slipat på glaset) så du får kanske räkna med o leta ett tag!! vill inte var elak men oftast så blir bilar mest slitna fram när det gäller lacken. man kanske INTE kan kräva en bil utan stenskott samt utan rost!! alltså int en bil som e 110% ren i lacken!! jag önskar dig lycka till i letandet:o) älskar ljudet fårn en 325:a...låter mycket gött!! |
| Saker som stenskott osv är ju linjärt med milen. Vill man inte ha några stenskott osv får man helt enkelt köpa nytt. | |
|
Visst...stenskott får man alltid räkna med!! Däremot så finns det ingen anledning att köpa en bil med rost eftersom det finns 100% rosfria (iaf där jag bor). Skulle aldrig tänka mig att köpa en bil med rost på oavsett ålder. Inte ens på min till och från jobbet bil finns det rost på! Det är en -86:as Passat som vanligtvis har lätt för att rosta..Har det väl börjat så är det väldigt svårt att bli av med.. |
|
|
Ja du Acey , alla har ju rätt till en åsikt, du har din & jag har min. Anser att BMW är fina bilar, men att just E36:an är övervärderad. Tycker E46:an är en riktigt fin bil. Det som jag tycker är tråkigt med E36.an är att den mer eller mindre numera klassas lite som "kebabracer", på tal om effekt så skiljer den sig inte nämnvärt mellan a4 & bmw 328. Riktiga bilar driver med alla 4. |
|
|
Nej rost ska man nog aldrig acceptera så länge man inte köper en vinterbil från 82 för 3000kr. Det skiljer väl 43hk 2 cylindrar och 2 sekunder till 100. Om den klassas som kebabracer eller inte skiter jag i (finns folk som tycker rolex är för nyrika ryssar att svarta människor är mindre värda osv). Om den är övervärderad eller inte kan ju diskuteras. Folk betalar ju dom här priserna för fina bilar och då är det väl inte mycket att snacka om. Sen håller jag med dig jag tycker nya a4an är snyggare än e36 och hade själv valt en sådan men den bilen jag vill ha och den utrustningen kommer men nog inte under 200k och då är det inte rättvist att jämnföra med en 328 som kostar 120tkr. |
|
|
Vem värderar bilen? Jo, köparen. Om alla E36:or ligger mellan 50-100', och folk är redo att betala det. Då är den ju värd det. Vem bestämmer att en 10 år gammal Porsche är värd mellan 250-300'? Själv skulle jag aldrig betala ens hälften av marknadspriset för en Passat eller A4 ex, men det är ju för att jag är jag. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
43hk??? nä har 180hk orginal visst 6:ans sköna gång hade varit fin 0-100 7,8 tror jag vet inte vad 328 gör det på. Köpte min för 160.000 :- men visst det är mer pengar än vad man skall ge för en E:36a sen finns det alltid drömmare. Problemet för mig var att jag kollade på en 97:a (328) som var i superskick har aldrig sett en så fin E36:a men han ville inte gå under 165.000:- sen när man var & kollade i prisklassen 120.000 till 150.000 så var där alltid något som var fel, jag är ganska kräsen av mig. Det där med stenskott på bilarna känner jag igen, saken är att vissa inte vill lacka om dom för då gnäller folk om att den varit smälld i fronten. Så om man hittar en med lite stenskott kanske man kan få fronten omlackad (vet att vissa handlare gör det). Har en kompis som gav 83000:- för sin 325 Coupe M-optic 95:a gått 10.000 mil, det tycker jag är ett helt ok köp. |
|
|
180-Audi hästar ska tilläggas... Inget fel på A4 alls, är man inte ute efter det lilla extra som Audi saknar jämtemot Bmw så duger den ;) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| Jaha enligt audis hemsida hade den 150 finns säkerligen fler modeller. Då skiljer det bara 1 sekund upp till 100 men man kan inte jämnföra audi och bmw på samma sätt eftersom det är två olika bilar. Inget fel på audi men gillar man aktiv körning så kanske det inte är den roligaste bilen. Komforten är det inget fel på. Pappa har en audi 2.7biturbo helt okej bil. | |
|
Då är din pappa en lycklig man, en sådan hade inte varit helt fel, förresten vad är projekt ultimat körmaskin?? Egentligen så är det rätt roligt att detta är en sån stor fråga men det är väl en grej som ligger oss män & vissa kvinnor nära hjärtat. Bilar då alltså, tro mig om din förra bil var en Volvo V40 2,0i med automat (tjänstebil) så räcker prestandan i Audin länge hehehe, 1,8t hade 150hk 1,8ts hade 180 (lättat svänghjul,annan programmering). |
|
|
Hehe jo det är verkligen något som ligger varm om hjärtat. Jag fick sälja min gamla bil när jag började plugga det fick bli en 325a (snacka om högt pris då för 2 år sedan lite mer 135tkr). Projekt ultimatkörmaskin är en lättad bmw 2002 turbo med annan turbo, bur och R däck, andra bromsar osv :) Jag och en polare jobbar på den nu. Snarare är det så att han jobbar mest på den och jag testkör ;) En kul projekt ska bli intressant att se vad folk tycker när man blåser förbi dom på bana! Ja just det. Du han inte tiptronic? Jag provkörde en a4 med multitronic måste säga att den imponerade på mig. För att inte nämna hur snygga de två utblåsen är på varje sida ;) |
|
|
Ska hämta bilen i dag efter jobbet =)Det blir den där 318is:en jag kollade på först. Den är visserligen importerad men bara en ägare i tyskland och en i sverige, fullservad och i MYCKET bra skick!! Köpt av BMW i köln, "gubben" som hade den hade bytt in den till förmån mot en 5-serie. Bilen är helt orginal förutom schnitserfälgarna som sitter på..för att få den som jag vill ha den så behövs en nerlackning, vita blinkers och kanske en smärre sänkning av bilen. Tror aldrig jag har sett en -93:a i så bra skick någongång. Kollade även på en sv-såld likadan bil (-93) i går med full service & dokumentation. Kan bara säga att den bilen inte var i närheten av skicket som den importerade var i. Även efter provkörningen så kändes importbilen mkt nyare och mer "tight" att köra. Hade föredragit en sv-såld men den var för fräsch =) |
|
| GRATTIS, häng inte med huvudet för att den är importerad, många tyskar vårdar sina bilar väldig väl | |
|
Nä, nu är jag jättenöjd med min =) Nog för att dom går lite klent..men..men. Har kollat igenom alla papper som fanns till bilen, servicebok, importpapper, instruktionsbok och allt det där..kollade till och med i kartboken vart den hade rullat nere i tyskland =)Allt stämmer med årtal, chassienr och allt sånt iaf. Har suttit och kollat i M.H styling tidningen hela kvällen =) Finns mkt smått & gott till dessa bilar! |
|
| Jag undviker sådana tidningar då jag ruinera mig redan vid bilköpet, hehehe. Jaja det går att köra ifrån större motorer om man satsar sina pengar på väghållningen. | |
|
83 tusen för en 325 c 95ans årsmodell 10 000 mil verkar skumt måste jag säga!!!!! säkert en bankad kamel!!!!!!!! dom begär ju runt hundra för sånna ,,osså på firma ??? |
|
|
Säger samma sak , har sett rätt många 325iC 92 som gått 10-15 tusen mil för 90-110 tusen så 85 papp för en 95:a som gåt 10.000 har jag svårt att tro på... väldigt svårt... |
|
|
83 tusen för en 325ic 95ans årsmodell 10 000 mil Då e det bara att slå till om bilen är i fint skick :) M.V.H Tomas |
|
|
wrath, tror du på fullt alvar att någon med en 325iC får 90-110' för sina bilar? Jag sålde min 528i 97:a med 14000 mil för två måmader sedan, fullservad, kollade mil och ganska mycket utrustning och vinterdäck för 125'. Snarare är det så att ca 80' är rimligt för en 325iC med 13-15000 mil från 95. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.