|
|
|
|---|---|
|
Hej Vad sitter ungefär i samma linje som bränsletankarna på en 523ia E39a? Satte på tändningen och hörde ett knakande, skorrande ljud som om nåt tryck byggdes upp och successivt försvann. Ljudet varade uppskattningsvis i ca 15 sek. Jag kastade mig på marken och försökte höra var det kom ifrån men det är jäkligt svårt när bilen är sänkt. Satte handen på högra tanken och kände lätta vibrationer. Det första jag tänkte var om jag hade nivåreglering, som jag inte viste att jag hade och att pumpen hux flux fungerade och bara fortplantade sig i delarna jag kände på :). Vad jag vet så är bränslepumpen ok då den alltid surrar så jämnt och fint och inte haft en tendens på att gå sönder. Det lät för övringt inte som den heller. Hur ser man enklast om det finns nivåreglering? Eller finns det nåt annat hockos pockos under bilen som det kan vara? Har hört fenomenet 2ggr tidigare men inte orkat gå ut och titta. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Lyft på reservhjulet. finns det en kåpa där så har du nivåreglering är inte så vanligt på sedaner. Kan ju vara bränslepumpen som håller på att lägga av också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack! Så inget hockos pockos under bilen. Om jag inte har en nivåreglering som jag ska ut och titta imorgon. Är det bara en bränslepump eller sitter det en förpump också? För övrigt så är det sjukaste ljud jag hört från en bränslepump om det är den. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.