|
|
|
|---|---|
|
Letar e34 eller e39 och har hört att man ska undvika Touring modellerna då de ska jävlas mer? .. Bortsett från att bakluckan tenderar att rosta mer och kabelgenomföringen till rutetorkare mm är det mer krångel med en touring än en sedan/limo? | |
|
Touring, helt klart då du kan fälla sätet å lasta, kabelgenomföringen existerar på sedan och kan glappa även där. Och rost i nederkant av luckan. Ägde själv en sedan så jag säger touring. |
|
|
Touring-modellerna lär vara något mera o-tysta än sedan... so what dessa bilar är ju löjligt tysta redan som de är. Själv skulle jag nog inte sett några som helst problem med detta i och med att vi skaffat oss en stor jycke som skulle passat perfekt i en touring där bak. Bara det att jag knappt orkar besväret med att jaga rätt på en lika bra bil som jag redan har. Filt i baksätet och ett rejält mått av disciplin räcker tills vidare. |
|
|
Varför skulle en touring låta mindre det brukar vara tvärtom då man inte har en skuff som tar upp ljudet. I vilket skick / prisklass hade du tänkt dig? |
|
|
Jag menade just att touring-modeller är generellt en smula mindre tysta. Min sedan är helt otroligt tyst och jag är personligen mycket tveksam att byta bil bara för jyckens skull. Skulle givetvis inte skadat om jag åtminstone hade haft en skidlucka på den, helt värdelös som laståsna utan tackräcke/drag. Men extremt tyst som sagt och det uppskattas i längden. |
|
|
Jag håller med jag fattar inte hur dom helt enkelt inte gjort den med fällbart baksäte som standard. Den stora bilen var helt värdelös när vi flyttade. väldigt synd annars inga anmärkningar. |
|
|
Jag tror inte Touring krånglar mer än Sedan. Däremot är Touring aningens bullrigare än Sedan och får ju aldrig samma känsla av "stil" som en sedan kan få. Kombi är kombi, och känns som den laståsna den potentiellt är -- det är ju det som är den verkligt stora fördelen, att den är så praktisk. Andrahandsvärdet verkar vara högre för Touring, min 540iAT tex är ju relativt ovanlig (ovanligare än sedan) |
|
|
Køp både och...;-) /Pontus |
|
|
Var precis och hämta sonen med cykel JÄTTE bra med kombi vet inte när det skulle vara läge att inte ha en kombi. Semester resan mycket mer plats turen till soptippen och ja 100 fler tillfällen då också andrahands värdet . Ha de T |
|
| Blöjracer.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.