AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.639

Alpina B3 på skrotar ?

c_
13
c_o
525i Touring -92
Hej

Söker tips ang Alpina B3 E36 kaross som blivit skrotade och ev står kvar som demonteringsobjekt. Letar efter inredningsdelar (stolar/baksäte) och har efter bästa förmåga sökt på bildelsbasen.se & lagabasen.se utan resultat. Dock så vet jag av efarenhet att det är inte alla skrotar som finns med och långt ifrån alla delar som utannonseras.

Tips?

/Calle
Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Inte så lätt att hitta tror jag då man kollar på Alpina registret hur många som tillverkats,men har för mig att det var en kille som säljer inredning plus mattor från en B6 2,8l e 36 och om jag minns rätt så finns han i Nyköpingstrakten och annonserade på Powerbörsen.Min kontakt med honom gällde mattorna men jag löste det på andra vägar.
Möjligt att du kan hitta grejor i Tyskland.
Lycka till,Mvh Dic.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Ang skrotobjekt vet jag inget dessvärre. Dock rekommenderar jag, som till alla andra, tyska Ebay (ebay.de). Där finns relativt mycket begagnade Alpina-grejor ute titt som tätt.

Kanske du inte får tag på en komplett inredning direkt, kan ju bli att du får ta stolar först, sen baksäte osv...
c_
13
c_o
525i Touring -92
Hej

Tack för tipsen! Jag håller koll på Ebay och har annons ute på Autopower, alpinacs.se , m5board.com, och blocket.se . Har kontaktat Alpina tyskland som dessvärre meddelar att detta tyg ej längre kan anförskaffas.

För att förtydliga så behöver jag INTE en komplett inredning utan egentligen bara materialet för att kunna klä en Sparco stol i samma tyg som min övriga inredning.

Om någon tycker det är spännande så har jag lagt upp en renoveringstråd på M5board: Länk

Hoppas på fler tips!

Calle
c_o:

Följer din tråd på M5board mycket trevligt :=)

Har du varit i kontakt med någon skräddare de kanske kan ordna något liknande?

Vet att in person på m5board som fick sina läder stolar med helt nytt Alpina läder, av alpina som helt ommöjligt är det inte.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Läste aldrig nån vidare syslöjd i skolan, men kan man göra eget tyg i look-a-like-Alpina?
c_
13
c_o
525i Touring -92
Hej Starre & Elmgren

Tack !

Det känns väldigt tveksamt att det skulle gå att får tag på detta tyg någon annanstans än genom Alpina (vilket jag provat utan resultat) el begagnat. Att få något liknande "uppsytt", åtminstonde för rimliga pengar tror jag är svårt.

Calle
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Det är nog bara att hoppas på E-bay eller någon skrotad bil i Sverige ..

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.