|
|
|
|---|---|
|
Har en Sv-Såld M3 E46 2003 med endast 5600Mil på mätaren.Har funderingar på att ESS konvertera den med Steg 1. Tror ni värdet sjunker på bilen eller inte? Ska man skita i att göra det och behålla den original? Vore tacksam för era åsikter | |
|
Jag tror inte du får igen pengarna för kompressorn, folk vågar inte köpa en bil för så mycket pengar som inte går att besiktiga utan att behöva plocka av kompressorn eller alt. remmen inför varje besiktning. Det gäller att hitta en köpare med mycket pengar som inte är rädd att betala för en bil som de ska ha kul med. Det har legat en HPF Turbo M3 ute på blocket ett bra tag. Det kittet kostar väldigt mkt så priset på bilen jämfört med hur mkt effekt man får är inte så farligt, men som sagt, det är sällan man får tillbaka ett öre på det man lägger ut. Mvh |
|
|
Ok.......svårt att värdesätta en lågmilare som min, visst kittet hade jag inte räknat med att få tillbaka pengarna på. Folk kanske tänker "Synd att konvertera ett fint exemplar med få mil"? |
|
| Ej troligt att värdet sjunker på bilen, bara att ta bort kompressorn om man vill sälja bilen i ett senare skede. | |
| Phoenix M3, förstår jag rätt att det är omöjligt att besiktiga en e46 M3 med kompressor i Sverige? Speciellt intresserad är jag om det är möjligt att få skrivet på registerintyget att bilen är kompressormatad. (Detta skulle möjliggöra att bilen skulle bli "kompressor laglig" i Finland bara jag flyttar tillbaka och importerar bilen) | |
|
Phoenix M3. Ok då ska jag ta mig en riktig funderare.......... Också nyfiken om man kan få bilen laglig med kompressor? Jag antar att om man smäller bilen och bolagetser vad man har gjort så blir väl man utan ersättning? Någon som vet? |
|
| Stämmer bra det! | |
| Tror du man kan få den godkänd och försäkrad? | |
|
Gjorde själv en ESS stage 1 i våras. Att få den genom besiktningen kan bli ett problem. Att bara lyfta av remmen tror jag inte funkar. Dessutom borde avgasvärdena bli konstiga då där sitter större spridare och annan programvara som ger motorn mer soppa. Vore kul att få veta hur andra som har kompressor gör med just besiktningen. Din dröm -min verklighet. |
|
| Har bes en innan och avgasvärdena va perfekta...... | |
| Behåll den original är mitt råd. Köp en annan bil med mer krut i istället om den känns för slö. | |
| Tveksamt att att det går att få bättre körmaskin än M3 E46 för vettiga pengar. Vad skulle det vara? | |
| Jag har haft snabbare bilar än M3, men jag fick denna i inbyte mot min E55 AMG kompressor. Problem är att jag vet inte om jag ska göra ngt ingrepp när man har fått tag i en Sv såld med 5600Mil? Visst hade det varit kul med ESS eftersom jag har haft enför 1 år sedan, visserligen SMG och denna jag har nu är manuell (vilket är mycket roligare att köra) | |
|
Jovisst finns det bilar som är snabbare rakt fram. Men vad kan man få som är en effektivare körmaskin än M3 E46 på rätt sida halvmiljonen? MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.