AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.750

BMW inköpt, har jag gjort en bra affär?

Sida 2 av 2
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Grattis! Sitt inte framför datorn och mögla, ut & gasa!
d9
80
d97jro
Toyota Auris Touring Sports -14
För en massa år sedan var vi ute hos en bilhandlare i Malmö, som skulle vara seriös, som sålde en bil för en kunds räkning. Han orerade stort om vilken pedant kunden var, som bl.a. hade förvarat bilen upphissad (?!!?) i ett garage vintertid, etc. etc. etc. Serviceboken hade däremot den påstådda pedanten "inte hittat". :-) En pedant som inte har koll på en servicebok har någonting att dölja.

Hoppas i det här fallet att de bara har förlagt den någonstans i bilfirmans arkiv. Men nog tusan blir man lite kallsvettig, alltid.
(Å andra sidan kan ju bilen vara prima vara utan servicebok, men då måste ju priset justeras därefter.)
Do
355
Doktor-T
BMW 530/540i -93 Moddad
Jag har bara en sak att säga. FRÖLUNDA BILKONSULT ÄR SKUBB, dom har varit svartlistade tidigare och vet ryktesvägen genom folk som gjort affärer med dom att dom är skojjare ut i fingerspetsarna.

Stort varningsfinger är därmed höjt.

Tobbe i Frölunda, Göteborg
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Doktor-T. Tittar man på hur bolaget ser ut ekonomiskt så finns det egentligen bara en sak att anmärka på, de har för dåligt resultat. Men omsätter man 46.000.000 så bara måste man ha gjort något rätt på vägen. Samtidigt så skvallrar volymen om att det helt naturligt blir en och annan missnöjd kund, det går inte att undvika på den nivån.

Så därför kanske du kan precisera vad som får dig att dra slutsatsen att de är skubb, innan du pratar en massa skit. Jag försvarar inte bolaget, men man når inte den omsättningen om man inte sköter sig.

Har även tittat på bolagsmännen och deras övriga engagemang utan att hitta något anmärkningsvärt.

Så Doktor-T, innan du preciserar dig så sorterar jag in dig i kategorin skitsnackare.
Mi
338
MikaelE60
730dA -09
Om man lusläser all historik (mångårig) kring alla bilhandlare, finns det då någon av dem som har rent mjöl i påsen eller inte har gjort en affär där kunden råkat illa ut?

Taskig historik behöver inte innebära att varenda affär de gör är bluff och båg. Är själv inte särskilt imponerad av bilhandlarbranschens (läs bilbranschens) redlighet, men vi får hoppas att trådskaparen fortfarande är nöjd och att bilen ger många glädjande och bekymmersfria mil.

Off topic, men man kan ju fråga sig vad merparten av Sveriges bilhandlare tillför i en bilaffär...

Igen, grattis till din nya bil! Roligt att läsa att du verkar väldigt nöjd!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
En kollega köpte nyligen en BMW X3 av Frölunda Bilkonsult enligt honom sköttes affären klockrent rakt igenom. Inbytespriset på hans inbytesbil överträffade förväntningarna, X3an var en sv-såld fullservad inbytesbil från BMW Göteborg. Den visade sig dock vara behäftad med ett fel på panoramaglastaket, vilket Frölunda Bilkonsult utan minsta diskusion tog på sig och lagade på BMW Göteborg, och kollegan är mycket nöjd.

Jag känner till att det har förekommit skriverier för 7-8 år sen om företaget då det drevs på annat ställe och i annan omfattning, men den uppfattning har jag fått har hittils endast varit positiv.

BMW CS #5139
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Så länge inte Doktor-T kan komma fram med något KONKRET så är Lundbergs klassificering klockren - skitsnackare.

--------------------------------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.