|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har en E90 som jag funderar på att eftermontera dimljus på. Någon som vet om det är förberett med kablage från fabrik och bara att "plugga in" ? Krävs det någon form av mjukvaruuppdatering. Har xenon med adaptivt kurvljus. /Niclas | |
Bayer_Aleks |
Om jag får säga mitt tycke så ser jag ingen mening med att ens ha dimljus på bilen. För när använder man skiten? Jag har haft dimljus utrustade bilar sedan minst 10 år tillbaka och har aldrig fått nytta av dem, aldrig ens haft på dem. De e mer bönder som sätter på dem i kombination med p-ljuset så det ska se "häftigt" ut. |
Roffa1 |
Jag trodde dimljus var standardutrustning på samtliga E90 modeller. |
|
Nu är det väl upp till betraktaren, men ibland kanske det bara räcker att ha dimglasen ditmonterade, utan ström för att fronten annars kan se "fattig" ut Betydligt enklare montering o det kanske blir helhetsbilden av fronten bättre. Fast montera dit "fake"-dimljus på en så pass ny bil, nja. Sedan ökar risken med att få stenskott, på dyrare delar som inte tål stenskott. Niclas, du kan ju börja med att plocka bort fronten eller på annat sätt undersöka om kablaget är framdraget, samt har du den funktionen/knappen i kupén? Lycka till. |
|
| Har inte knappen i kupén, endast av/på för dimljus bak finns. Så attrappen för framljusen måste väl i så fall bytas ut mot en riktig./Niclas | |
| Låter som det kan bli en dyr historia om du ska ha fungerande dimljus. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.