|
|
|
|---|---|
Verdi |
Jag köpte min BMW nu i sommar och fick inte med några vinterdäck. Sommardäcken är original 16" med RFT-däck. Jag kör mycket just nu och har tänkt köra på de här däcken säsongen ut och sen sätta vinterdäcken på dessa fälgar och sen köpa en helt ny uppsättning fälg+däck nästa vår. Vad tycker ni man ska köpa? Jag är 33 år och bilen är ju en ganska trist 320d utan M-paket. Jag har tänkt köpa lite större fälgar och skaffa bredare däck. Jag vill helst inte att bilen blir mer spårig eller att den drar mer bränsle men... Vad är lagom på min bil? 17 eller 18 tum? Vill att däcken slutar i bredd med fälgkanten ungefär. Hur breda ska däcken vara då? Eller kan man få ut däcken med spacers (eller vad det heter) av nåt slag? |
Bayer_Aleks |
Ett par 18 tum hade varit kanon på den med 235 fram och 255 bak. Spacers behöver du inte så länge du köper fälg med rätt inpressning. Undvik spacers. Det är inpressningen som avgör hur långt in eller ut en fälg kommer sitta. Fälgvalet är personlig sak tycker jag, man ska köpa det man själv tycker e snyggt och inte vad andra tycker. Lycka till med sökandet |
Conan999 |
Klart är ju att 255:or kräver lite bredare fälg vilket ger mer vikt som i sin tur blir högre förbrukning. Köp 18*8,5 tum och sätt på 235/40 runt om. Däcken ligger då jäms med fälgkanten. Conan999 |
|
17 eller 18 tum lyfter verkligen bilen förutsatt att man köper rätt fälgar. Jag personligen föredrar originalfälgar. Med lite tur så hittar man fina uppsättningar på andrahandsmarknaden. "Om det låter för bra för att vara sant så är det så" |
|
Verdi |
Självklart blir det originalfälgar. Tycket det ser mest seriöst ut. |
|
>>Verdi Själv tycker jag att man ska ha minst 19" på E90 enligt mig, tycker det ser för litet ut annars eftersom den är så stor i hjulhuset men det är juh naturligtvis en smak sak. Men ska du köpa 18 tum så är mitt tips att du köper fälgar me långa ekrar utan fälgkant då ser dem större ut på bilen. Mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.