AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.056

Motorsport II kjolar, hur gör jag?

Si
4
Sinner
320i -91
Jag har en fråga till någon som monterat motorsport2 kjolar på en e36'a med orginalsidor på.
Vad jag förstått så ska de flesta kjolarna monteras utanpå orginalen, men på bilderna (Länk så verkar det som om man får med något som ska sitta under också.

Det kanske är självklart när man väl får hem dom, men jag ville bara slänga ut en fråga här och se om nån kunde hjälpa till med lite svar.
Si
4
Sinner
320i -91
Länk <---- fungerande länk
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Jag kan inte tänka mig att den ska sitta utanpå. Du monterar av befintlig front och sätter på den nya. Det står complete front-set, alltså du får hela fronten och alla delar som ska monteras på fronten, så som lister, broms lufts kanaler, ej inklusive dimljus som passar från orginalfronten, även inklusive sidokjol med monteringssett och orginal borr-mönster.

Please note: This is a complete frontspoiler-set inclusive covers/mesh/ brake air ducts etc. But not including the foglights that will fit from the original bumper. Also including sideskirts with mounting set and original drill-pattern.
Si
4
Sinner
320i -91
tack för svaret, men nu var det sidokjolarna som var problemet, fronten har jag koll på, om man klickar på bilden och sen "next" 2ggr så ser man sidokjolarna med tillbehör, och vad jag tror (nu kanske somliga tycker att jag är totalt korkad) men jag tycker det ser ut som själva trösklarna?
Ov
8
Overlord
Volvo V70II 2,4D -08
är det inte borrmallar då?
Si
4
Sinner
320i -91
Det kanske det är, som sagt, jag har aldrig monterat kjolar förut, men det ser lite avancerat ut för att bara vara mallar.
Jag får väl beställa och se helt enkelt :)
Roffa1
Detta är ett helt komplett set med undantag för "Dimljusen"(använd orig)
Det ingår komplett frontspoiler inkl överdrag, sidokjolar, div,monteringstillbehör samt orig borrmall.

Please note: This is a complete frontspoiler-set inclusive covers/mesh/ brake air ducts etc. But not including the foglights that will fit from the original bumper. Also including sideskirts with mounting set and original drill-pattern.
Ma
441
MaCKaN_86
e61 530d M-Sport -08
Platinum Grey
Denna gången skriver jag från en mobiltelefon så jag kan inte kolla bilderna igen. Men när jag hade en e36 så vill jag minnas att den hade skruvar på undersidan av kjolen, alltså med skruvskallarna mot asfalten. Den hade också en eller två gummihattar i hjulhusen har jag för mig och den hade en smal plastlist mellan kjolen och underkanten av dörren och längs den linjen som går med kjolens ovankant.

vad det gäller montering utanpå orginalkjolen så stämmer det. Orginal är matt svart plåt, det är tröskeln och framskärmen som går hela vägen ner, du har då en skarv i kjolen ungefär under blinkersen... Denna kjolen kan vara nerlackad men det spelar ingen roll. Har du däremot en plastkjol där så som jag hade men det är inte M kjolen utan bara en "sportkjol", då ska den av innan du monterar den nya. Kolla min gula e36 så ser du.

Min gammla bil: Länk
He
75
Hema
316g compact -98 alpinvit
Japp lyssna på MaCKaN_86.

Dock är det nog bra efter du har borrat alla hål att rostskyddsbehandla ( t.ex. grundfärg) hålet på lämpligt sätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.