|
|
|
|---|---|
|
hej Är det någon som har tips om hur och om det går att bytta xenonlampor på 330 E 46?(halv) Kostnad i så fall. Tacksam för hjälp Håkan | |
|
Visserligen är beskrivningen för E39 och på engelska(?), men det borde inte diffa speciellt mycket: Länk Mvh |
|
|
Du kan också använda min svenska guide. Också för E39 dock: 1. Vrid den svart/röda anslutningssladden ett halvt varv motsols och ta bort den. Inga konstigheter alls. 2. Ta loss gummitätningen genom att dra den rakt bakåt. Jag använde en bred skruvmejsel för att få bort den de första 5 mm sedan bara dra. 3. Nu ser man Xenonlampa i insatsen som sitter fast med en svart plastring. Ta tag i plastringen och vrid den cirka ett kvarts varv motsols. Det behövs inga verktyg men den sitter ganska hårt. På höger sida är den enkelt i och med att man har gott om plats men på vänster är det lite jobbigare. Jag varken tog bort strålkastare eller luftfilter utan det går ändå om man har lite smidiga fingrar. 4. När ringen är lös så lossnar xenonlampan automatiskt. Dra ut den rakt bakåt bara. Återmontering: 1. Placera Xenonlampan i insatsen med de två urgröpningarna kl 12.00 och 14:00. Det finns spår som xenonlampan ska sitta och den går bara att montera på ett sätt. 2. Ta den svarta ringen och sätt den bakom xenonlampan. Xenonlampan har två stycken piggar som gör att den svarta ringen bara kan sitta åt ett håll. Den svarta ringen har fästen som ska sitta kl 12:00, 16:00 och 20:00. 3. När xenonlampan sitter dikt an mot insatsen och den svarta ringen är placerad rätt så ska den tryckas och vridas ett kvarts varv medsols. 4. Sätt tillbaka gummitätningen. 5. Sätt tillbaka den röda/svarta anslutningssladden. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Länk /mvh Nikke |
|
|
Hittade en bättre : Länk /mvh Nikke |
|
|
haknil: Köp lampan själv men inte på BMW då de är jättedyra. Köp istället på internet (xenonkungen eller liknande) och byta själv med själv av någon av guiderna. // Daniel |
|
|
"med hjälp av" ska de stå. Tidigt nu :) // Daniel |
|
| Tack för all hjälp | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.