|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är sugen på att koppla in en digitalbox eller dvd i min Bmw m5 e39 99:a Jag har 4:3 skärmen på min, med navi, analog tv, å de. hittade denna adapter: Länk Fattar jag det rätt att det ska finnas en Audi och en video ingång i adaptern så man kan koppla in tex en boxer, dvd eller mp3 spelare. Har redan testat att löda dit en skart kabel direkt i kopplingsdosan bak på video modulen men jag hade inte dem sladdarna på rätt platser som var i mektipset så det blev inget med det. | |
|
Hej! Det du har länkat till är ju bara en adapter som tar bort spärren så du kan se tv när bilen rullar. Det du är ute efter är väl denna: Länk Mvh Ubbe |
|
|
Kanske det är, tyckte det stog att det va audio och video ingång på den. Men det adaptern du länkade till verkade ju bra. Finns det att beställa på något svenskt företag då jag inte har en aning om hur man gör med paypal å det där. |
|
|
Båda lösningarna ger väl bara monoljud om jag inte minns fel? Har själv haft en sådan ifrån densionsweden på en bil en gång. funkade klockrent. Men endast monoljud , funkar bratill film och så men om du tänker spela upp ljud ifrån en mp3 spelare eller liknande så blir ljudet inte så roligt.. "It's furious to be fast!" |
|
|
Jag ser nu att det även står + Video och Audio ingång. Så kanske du har rätt att det går att använda den adaptern också. Bilder är så dålig och på den ser det ut som endast en TV-free kabel. |
|
|
Jag ser nu att det även står + Video och Audio ingång. Så kanske du har rätt att det går att använda den adaptern också. Bilder är så dålig och på den ser det ut som endast en TV-free kabel. |
|
|
OT fråga: Jag kan i TV-läget välja AV-kanal på min M5:a (MKIV Nav) (blir då helt svart).. är det så original eller har jag nåt sånt ni pratar om i min kanske? Tror inte jag kan välja AV-läge på 530:in. (MKIII Nav) __ /Chrille |
|
|
hej AV ingången är mono titta på den här Länk |
|
|
Tv-frikabeln funkar perfekt att koppla in en dvd och se filmer med. Men ljudet är Mono, så tycker man att det är ok så visst. DVD 12Volts finsn på BRL runt 900:- eller nåt. Komplettera med denna produkten, Länk , så kan du även koppla in ljudet i stereo ifrån dvd:n. Så allt komplett blir ca4500:- vilket är lite saftigt kanske.... Fast å andra sidan har man en mycket bra lösning för bra ljud och bild i bilen. Hade det själv en gång.... "It's furious to be fast!" |
|
|
Tjo. Jag köpte den kabeln som ni länkar till. Det följer med AV och Audio kablar som man får fösta själv. det är inte monterade på själva adaptern. Den levereras utan instruktioner och för mig funkade den första gången vid inkoppling. stängde av TV:n för att senare slå på den igen. Då är fartspärren aktiv igen. Har dock inte hunnit test mer och det kan mycket väl vara jag som klantat till det. Jag kopplade adapter mellan de blåa kontakterna och video + audio kablarna får man fästa på den vita kontakten. eller det var så jag gissade mig till det hela. Någon annan som har erfarenhet av denna? |
|
|
Jaha glöm mitt tidigare inlägg. bara jag som är jävligt dålig på att läsa. missade helt instruktionerna som finns på DensionsSweden |
|
|
Jag försöker med min fråga igen: Jag kan i TV-läget välja AV-kanal på min M5:a (MKIV Nav) (blir då helt svart).. är det så original eller har jag nåt sånt ni pratar om i min kanske? Tror inte jag kan välja AV-läge på 530:in. (MKIII Nav) |
|
|
I min m5 e39 -01 hade jag ingen AV kontakt färdig inkopplad(den som brukar finns bakom mitt armstödet). Jag fick koppla på Video och Audio i TV modulen, då kunde jag använda AV kanalen. Annars visade den bara svart.(det gör den nog ändå om man inte har nått inkopplat i AV kontakten). Med andra ord, jag hade min helt original och kunde välja AV men utan möjlighet att koppla in en signal. Så jag tror nog inte du har något av detta inkopplat. Du kan annars enkelt se om det sitter en sådan adapter på TV modulen. Vet inte om det besvarade din fråga? |
|
|
Det gjorde det absolut. Tack för svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.