|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Hämtade mitt nyförvärv igår, en E36 M3 Coupé 3,0 93a. Nu är det så att takluckan är stendöd. Kan det vara så enkelt att det är en säkring eller ett relä som är trasigt? Någon som har något tips? MVH Fredrik | |
|
jag citerar skidman:s inlägg från tidigare. "reläet under ratten, det blåa om jag inte minns fel. ca 3x3x3 cm stort. Plocka ut det öppna det så skall du se att en lödning är lite sprucken. Löd om den så har du en fullt fungerande taklucka." detta från ett inlägg där tackluckan glappar och har sig. finns fler relän som går till luckan där också. hoppas de hjälper BMW ownz |
|
|
Hej När min lucka "glappade" så slocknade alltid knappbelysningen till tackluckan. När belysningen fungerade fungerade alltid min lucka. Lödde om relät (alla anslutningar för att vara säker) och fungerar numera perfekt. Min var dock aldrig helt "död" utan fungerade till och från som den själv ville. Relät sitter till vänster om rattstången och är riktigt blått. kontrollera om knappen lyser. Lycka till |
|
|
ok, ska köra en liten översyn på hela bilen imorgon. Ska läsa lite felkoder mm, se om det finns några. Har iallafall fått på nya däck fram idag. Tack för infon. Är det någon som har fler förslag på vad felet kan va, så bara lägg in det, alla tips är välkomna! MVH Fredrik |
|
| Takluckan går ju autoöppna ska den även gå att autostänga? för de gör inte min, är de något med relät eller knappen då? | |
|
gOry ska det gå att autoöppna eventuellt autostänga på alla e36 eller är de någon slags extragrej på m3? börjar fundera då jag måste hålla in på min jämt. BMW ownz |
|
|
Tjenare! Har fixat min tacklucka för 5min sedan. Det var 5lödningar som var kass i det blåa reläet. lödade om dem, sen funkade den klockrent. Tackar för alla svar! Nu kan man köra och glida i Beemer style igen. (park+dim+tilltad solucka) MVH Fredrik |
|
| Visst är det skönt!!! Lätt fixat och billigt! | |
|
Jag lade ett annat inlägg igår gällande stötdämpare till m3. Någon som vill läsa det och kanske har något svar? MVH Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.