AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
897

Ska köpa e34

PW
298
PW
E38 735ia-99

Hej!

Nu är det dags att köpa en e34. Men är sugen på en 540 sedan eller en Alpina 3,5 B10. Vad kan vara bästa köp?

Mvh
Peter
En i superskick, det är det viktigaste, jag hade valt 540 av dom modellerna, ska det vara Alpina är det B10 4,6 som gäller! (byggd på 540)

Stephan
PW
298
PW
E38 735ia-99

Funderar på 540, men svårt att hitta någon vettig....många har felet "ac måste fyllas" etc.
"ac måste fyllas" Skulle jag säga är det minsta problemet, många bilar är otroligt nerkörda att det inte skulle räcka att lägga 50tkr för att få dom okej.. den här kostade 2500kr för byte av kondensor + fyllning + massor av mer för att få den fin Länk numera äger min syster den.

Köper du en automatväxlad köp en byggd efter 10/94 eller mer renoverad automatlåda, 6vxl köp en med fräsch koppling (koppling + svänghjul kostar ca 10tkr i bara delar)

Här är den finaste 540i E34 som finns på marknaden... (min svarta 774 är i samma nivå men ej till salu) Länk Arktissilbermet/Schwarz Leder 540iM/6-96 #788/797 den sist byggda med M-Sportpaket den har allt och är i superskick, trots 18000+ mil, jag vet för jag tog in den 2007.

Den skulle jag köpa tillbaka om jag var efter ännu en E34:a.

Mvh Stephan
PW
298
PW
E38 735ia-99

MM fina 540 bilar du länkade till. Men det finns en Alpina B10 3,5 till salu här på AP. Den verkar helt ok förutom att inte ac funkar. Men jag letar vidare. Förr eller senare så dyker rätt e34 upp....

Mvh
Peter
Dom flesta ac på dessa bilar har lämnat i för länge sen, bättre att renover själv så vet du när och vad som är bytt.
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Instämmer, hellre lite AC mekande än att börjar laga rost eller nått.

//Magnus

zcooter
Att bara åtgärda AC.... kan bli rätt dyrt det med, allt beroende på om man skall renovera hela eller halva systemet, hör med din likala AC-verkstad. Det där med att "bara" fylla i kylmedel hoppas jag verkstäderna har slutat med ur miljöhänsyn!!!!
Vad jag menar är att det finns inte en ac som inte har renoverats eller bheöver renovering på dessa bilar, om man nu hittar en bil där ac:n fungerar och ej har renoverats vilket kankse inte är så troligt på så gamla bilar, så kommer man åka på detta i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.