|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket mervärde ger en Individual utrustning vid försäljning av en E36:a års 98. Det som är individual är färgen på lack och samt lite inredningsdetaljer | |
|
För mig är det inte värt så mycket, om det inte är någon speciell utrustning som jag verkligen vill ha/behöver. Men oftast är det ju en fulare färg på lacken kombinerat med någon konstig färgsättning i kupén, dvs inget som är värt pengar direkt. ______ Foto Länk |
|
|
Håller med Weeman tillfullo Är väl mest på 5 & 7 serie bilar där individual utförande kan vara något alldeles extra möjligen om det är "rätt" saker... Som alltid: skönhet ( i detta fallet även värdet) ligger ju i betraktarens öga |
|
|
Det ger i vissa fall mycket extra exempelvis rullar det en Dakargelb 540iAT E39 på Lidingö med svart/gul läderklädsel inklusive ratt och det skulle jag betala 15-20tkr extra jämfört med en standard silvermet/svart läder, medan andra som vill vara diskreta inte skulle oavsett pris. Stephan |
|
|
Förlåt att jag lånar tråden. Riktigt många bilder på individualfärger: Länk |
|
|
Instämmer med weeeman och Gasar-Magnus. Man får känslan av att Individual-bilar mest beställs av färgblinda miljonärer... /Erik |
|
|
Finns helt sjukt snygga färger att beställa tycker jag. Några färger som jag lätt skulle betala 20-30k extra för. 1: Sepang Bronze 2: Malachite Green 3: Moonstone Metallic 4. Mora Metallic Sen finns det massor med fula färger men vissa är riktigt smakfulla. |
|
|
Estorilblå M3 E46 har det sålts några stycken. Fullkomligt underbara. ------- //Lövet |
|
|
Malachite Green och Blue Onyx är ju sjukt snygga! Den nuvarande Ruby Black funkar hyfsat också tycker jag, speciellt om man kör Oyster inredningen. |
|
| Mora metallic är det samma som Falu rödfärg eller? | |
|
Gorban>>Inte så snygg som falurött är min åsiktLänk mvh |
|
|
Hade själv en M3 98- Limo Individual i Fjordgrå metalllic. Helt underbar färg :-) Lite lågupplöst kanske.. Länk |
|
| Mitt individual är innelister i svart pianolack, nästan vit skinnklädsel, tonade rutor, individual instegslister och ngon mer detalj jag inte minns. Riktigt snyggt iaf :) | |
|
Min 540 hade 324 Oxfordgruen Oxford Green Metallic Green 51 91 1 052 246 Ångrar att jag sålde den för den gick bra. Finns i Finland nu dock. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.