|
|
|
|---|---|
|
Min växellåda tvekar en sekund och smäller i backen när man väljer R. Om man håller lite varv (1500) i motorn växlar den mjukt. Precis enligt TIS alltså. Där står det att man ska byta ventilhus, men vet någon vad det EGENTLIGEN är för fel? Något enkelt som man kan fixa själv? | |
|
Det ska alltså kännas mindre med lite varv (1500)? Har ett litet ryck ibland men inte alltid... är nöjd så länge det inte blir värre. Men du får alltid ryck vid ilägg av R? Mvh |
|
| Det rycker alltid, mer eller mindre. Minst med kall olja, mest med riktigt varm... Trodde ett tag att det var någon packning till ventilhuset som läckte och gjorde att oljan rann ur kopplingen, men det rycker också upprepade gånger om man drar spaken av och an mellan N och R. | |
|
Om jag har växelväljaren i R eller D och sedan förflyttar till N och snabbt till R så kan jag också få en uttalad "smäll"/ryckning, men brukar oftast komma ihåg att vänta i N ca. 2 sekunder innan ilägg av R och då har jag aldrig fått nåt kraftigt ryck (än). Gjorde ett "vanligt" delbyte av oljan för 4 år sedan och bytte filter och rengjorde magneterna + la i några extra magneter, egentligen borde jag riva ner tråget och kolla magneterna men det dyker alltid upp nåt annat jobb... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.