|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag håller på att felsöka vad som drar ur mitt batteri när bilen står parkerad. Är det nån som vet vad det här relät hör till? (Säkringsboxen i bagaget) Länk Den blir iaf varm så fort man startar bilen. Rycker jag ur den så börjar ABS-lampan i bilen lysa. Och sen den välkända fläkten som kan gå igång av sig själv, är det den här säkringen ni rycker ut när ni testar den? (Säkringsboxen i handskfacket) Länk | |
|
Ingen som vet? Relät i säkringsboxen i bagaget blir tydligen varmt fastän bilen inte är igång. Vad kan den höra till? Skulle det höra till innerbelysning / centrallås, så kunde det förklara en del varför den blir varm. |
|
|
Har tyvärr inte mycket uppgifter på din modell. Säkring F3 40A verkar vara rätt vad gäller AC/kupéfläkt. Reläet benämns Ignition main circuit relay i en beskrivning, fast reläplattan ser inte riktigt likadan ut, skulle tippa på ett avlastningsrelä som matar en mängd underliggande kretsar och system. Det bör ju inte ligga draget när inte nyckeln är påvriden. Kolla möjligen om det är draget även efter att bilen går i sleepmode efter 15-20 minuter. Låt bilen stå avstängd under minst en halvtimme, öppna och känn på reläet om det fortfarande är varmt. FP |
|
|
Tackar. Konstigt att man inte hittar någon förteckning över reläer osv på nätet för E60, till min gamla 735ia -88 så fanns det ju massvis med info. Jag var ut nu och kände på reläet och det var kallt. Testade låsa upp och låsa centrallåset, men det klickade inget i det relät och det var fortfarande kallt. Så vad det används till är lite av en gåta.. ABS-lampan börjar ju iaf lysa om man rycker ut det medans bilen är igång. Men går det enbart till det så borde den inte vara varm när bilen är släckt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.