|
|
|
|---|---|
|
Hej alla ! Har tänkt mig köpa en BMW igen och vill ha lite tips o råd från en proffs! Har kikat på blocket m.m lite nu och hittat några olika bilar. Det jag ska ha är en 5 serie sedan med m-paket. Frågan är vilken motoralternativ som är bäst ? 520, 523, 525, eller 530 ? e39 då. Finns ju många e39 för runt 100-140 tusen med ganska få mil, dom för 140 tusen har ju gått väldigt lite och frågan är om en e39 med ca 9000 mil är bättre än tex en e60 med 17000 mil ? Ska man satsa på en bra utrustad e39 med få mil eller en snik e60 med längre mil ? Min budget är max 140 tusen, helst mindre men vill ha en riktigt fin bil. Blev lite luddiga frågor men hoppas ni förstår mina funderingar. | |
|
Finns det snik e60 med m-paket? Själv har jag klämt på mängder med e39 nu när jag själv letar efter ny bil. Känns spontant som att man vill ha en ganska stor motor i den, det är ju trots allt en tung bil. Så helst skulle jag gå på 540 men det går helt klart att överleva i en 530 oxå. Under detta skulle jag nog aldrig gå iaf. |
|
|
Jag skulle inte välja mindre motor än 530, har haft min ett tag och tycker den kan vara rätt trött ibland, skulle nog köpt en 540 om jag fick göra om, men min är så fin så den är bra ändå =) jag gillar E39 mer då dom har lite mer själ tycker jag och dom klassiska tyska hårda formerna, E60 är fin men ser mer ut som vilken bil som helst. |
|
|
Ja med snik e60 blir det nog inge m-paket. Så stor motor alltså är det som gäller, men om man tänker ekonomiskt också. Nån 540 blir det nog inte, känns som det kan bli dyrt eller har jag fel? Utbudet är ju störst på 523 o 525. |
|
|
Skulle nog också satsat på en E60 E39orna börjar bli gamla men tycker också att de är snygga Väljer du E 39 så ta en med större motor alltså 525 eller 530 inte mycket dyrare men lite roligare Ha de T |
|
|
Jag har en 525 -03 aut. Jag hade inte köpt en 525 idag, utan valt minst en 530. Jag hade en 325 innan jag köpte denna 525án och det är stor skillnad på draget, ganska självklart med tanke på storleksskillnaden. |
|
|
Satsa på en 540 du. Köpte min -97 i förrgår (chippad med ? och sportsystem) och mår som en kung nu. :) Har gasat som f-n på en tankning och det blev 49 mil & 64 liter (1,3 l/mil). Körde ca. 35 mil landsväg med farthållaren i 150km/h (på ovanstående tankning) och då pendlade den mellan 0,8-1,2. Tilläggas ska att min 525:a snittar 1,15-1,2 |
|
|
Behöver inte en bil med så mycket drag, vill jag ha roligt tar jag motorcykeln. Men den får ju inte vara tokslö så det blir jobbigt att köra. Får nog kolla på minst 525 iallafall. Tänkte mest på vilken motor håller bäst och är mest ekonomisk. E60 lockar ju också men som sagt så får man riktigt snik för dom pengarna jag vill lägga medans en e39 får man lyx och utrustning. Hur länkar man annons så jag kan rådfråga om vissa objekt jag hittat ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.