|
|
|
|---|---|
|
Så var det snart dax för bumsen att anlända. Får hem min 740 e38 med defekt motor. Jag har hört mig omkring och fått reda på att både toppar och block är i aluminium. Min motor skall enligt uppgift ha kokat, mer än så vet jag inte. Ej startad efter det inträffade. Själv har jag börjat fundera på fall det bara kan vara att plocka av topparna, plana och sätta tillbaka. Hälften av de jag pratat med säger att det bara blir skrot av skiten, medans en del säger "jo men visst det är en relativt enkel process-och billig mot att sätta dit en nu" Så vart börjar man? Skall man dra in den på tryler tro, till BMW och låta dem kolla? Kostnad? Vad jag alltså söker är funderingar på vad som kan hända, vad är realistiskt att tro, samt i vilken ände skall man börja. Så om DU var i min situation, vad skulle du göra?? Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
|
Tror inte skillnaden i kostnad är stor mellan beggat ok utbytesmotor och renovera toppen. Nackdelen är förstås att toppen på utbystemotoren kan gå åt helvetet inom X månader. Att bara byta motor går snabbt. att demontera topp skicka iväg för provtryckning/slipning eller köpa ny/beggat tar tid. Ska du göra arbetet själv och din gamla motor är sliten vore väl det perfekta (=dyraste) vara att köpa billig ok utbytesmotor. Renovera denna ink topp-packingsbyte medmera för sedan att sätta i den. Aldrig mer en rostig Volvo ! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.