|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk Länk Vilken ska man välja och vad ska man betala för respektive bil? | |
| Kan tillägga att -05:an inte har ett komplett M-paket. "Bara" front, ratt (ej multi), vxl-knopp och fälgar. | |
|
Ingen tvekan bilen i Fjollträsk skall du ha pruta lite och få den snyggaste av de två Ha de T |
|
|
Var den (fjollen) jag fastnade för först då jag trodde den hade komplett M-paket. Men den har en grårandig halvläderklädsel så -06:an ser klart trevligare ut invändigt. Sen har den bara gått 1/3 så långt. |
|
|
Tja det är ju inuti man själv ser den så det är ju väldigt viktigt för man köper inte bil för att andra skall gilla den Ha de T |
|
| M-fronten kan du ju köpa till i efterhand. | |
| GBG-bilen är svindyr. | |
|
Tack för all input! För mig känns -06:an värd minst 20´ mer. Främst pga årsmodellen och den avsevärt lägre mätarställningen. Men å andra sidan passar den lägre prislappen min plånbok bättre just nu. Gärna fler åsikter, har beslutsångest och skulle vilja komma till skott. |
|
|
Skulle vilja ha lite förslag till värdering av respektive vagn. Också intressant att få förslag på hurstor prisskillnaden ska vara. |
|
|
Stockholmsbilen verkar inte ha xenon, men det kanske ingick i advantagepaketet? _____________________________________ -06:an har följande uppgifter: Fordonet tillverkat: 2005-11 I trafik första gången i Sverige: 2005-12-19 Har en känsla av att det nog bara är BMW som kommer värdera den som en -06 vid eventuellt inbyte längre fram...? Mvh |
|
|
Stockholmsbilen har inte xenon. Det ingick inte i Advantagepaketet. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Hej Björn! Skulle värdera dem ungefär såhär: 120 -06: 145-150kkr 120 -05: 120-130kkr Mvh, /Wille |
|
|
Rob, -06:an skulle jag kalla en "riktig" -06:a. Dvs den är tillverkad efter september -05. WilleW, det var lägre pris än jag förväntat mig. Och betydligt lägre än säljarnas uppfattning ;) BMW betalar mer än så för 05:an vid inbyte. |
|
|
Handpenning lagd på den första (-05a.an med "M-pkt"). Hämtar till helgen. Trevlig serviceinriktad säljare och en bil som motsvarade förväntningarna. Nu vill jag ha såna här fälgar också: Länk Vad heter de på BMW språk? Finns de som replika? |
|
|
Grattis Björn. Felgen du söker heter Styling 208 Länk Här kan du lära du dig alla BMWs fälgar. |
|
|
Tack Grandy! Antar att man inte vill veta vad de kostar nya på BMW. |
|
|
BjörnB: Nej, och inte har de blivit billigare sedan kronkursen flippade ut... De smalare framfälgarna kostar 4200/st. Räkna kanske 3-400 mer för bakfälgarna. Å andra sidan sitter de som en smäck - är privilegierad med en en uppsättning själv. Fast 10% rabatt får man ju iaf om man är med i BMW-klubben (och 20% typ 2 ggr/år, åtminstone genom Förenade Bil). |
|
| Dubbelpost - hehe... sorry. | |
|
Är inte förvånad BMW tar sanslöst betalt för sina fälgar. Att lägga runt 15´ på nya fälgar (utan däck) är utesluet. De som sitter på är ok men 208-fälgen tillsammans med M-pkt är det som förvandlar 1-serien utseedemässigt från en ganska trist design till en fullträff i mina ögon. Har förstått att e36 och e46 fälgar passar rakt av (bultcirkel, centrumhål och ET) så länge man kör 16" och uppåt, rätta mig om jag fattat fel. |
|
| Du har helt rätt på alla punkter :) | |
| M6-kopior är hyffsat lika 208:orna. Lär bli billigare och dessutom behåller du BMW-looken även om det blir lite inavel-varning att byta mellan serierna ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.