AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.094

Problem med centrallås på en BMW 525i -89

Ol
24
Olleeeh
525i -89
Behöver lite hjälp med vad det kan vara för fel på centrallåset på min nyinköpta BMW 525i 89a. Den låser bagagelucka och alla dörrar utom höger framdörr, den verkar försöka låsa den men någonting hindrar den, har öppnat dörrsidan men inte hittat felet, någon som har bra tips?

Mvh Nicklas
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Kan vara fel på centrallåsmotorn. Prova ta lös den från själva handtagsmekanismen men ha strömmen ikopplad så ser du om den rör sig som den ska då du låser.

Du har powerpost.

//Roffa
Ol
24
Olleeeh
525i -89
Tack för svaret roffa, fick dock till det sent i gårkväll, inte hunnit gå in sen dess, verkar som om något hade låst sig, för när jag låste upp nödläget på dörren och VÅLDADE så fick jag den att låsa, och efter det fungerade allt som det skulle.
zcooter
HJÄLP!!!!

Bytade höger centrallåsmotor för knappt en månad sedan till en bätttre begagnad. Allt frid o fröjd. Idag då jag skulle köra en sväng med bilen så var den stendöd. Fick starthjälp av en kompis och då gick den igång utan några protester, men minuskabeln som jag satte på fjäderbensbulten bredvid pluspolen i huven gnistrade till. Nu på kvällen märker jag att höger dörr inte låser och om jag trucker ner "pinnen" så går det trögt. Har jag nu "bränt" motorn till C-låset i o med gnistan eller det är bara tillfällligt. Bilen står på laddning i ett flerbilsgarage och har "klämt" 230 kabeln i dörren o låst. Fönstret vill inte stanna nere efter jag tagit ut nyckeln ur tändlåset, är väl inbyggt stäldskydd av nått slag, vad vet jag om just denna finnessen. Kan någon gge mig en förklaring????
Tacksam för svar och tips
Ol
24
Olleeeh
525i -89
Går det trögt eller inte alls? för framdörren kan gå i något sorts baklås om man använt nyckeln på den dörren då man haft slut batteri. men jag kunde i alla fall inte låsa min ens med RIKTIGT grovt våld, men testa gör såhär är mitt tips, fungerade för mig, jag låste upp till det där "extraläget" röck i tandtaget och vred så långt det gick, så man var helt i "säkerhetsöppningsläget" på låset, sen tröck jag ner piggen inifrån allt vad jag kunde, då small låset till och blev som nytt!

Kan ju kanske vara värt att prova med mindre våld, vill ju inte att du ska ha söndern något, men mitt lås började fungera igen av detta i alla fall..
Ol
24
Olleeeh
525i -89
fast i och för sig så borde det ju inte vara det problemet för dig, mer troligt att motorn eller liknande tog stryk, är ju fort gjort att skruva upp dörrsidan och testa om motorn lever
zcooter
Tack!

Men jag vet med mig att jag inte har rört låset med nyckeln, jag har på den sidan monterat "motorsporthandtag" och min nuvarande nyckel passar inte till den sidan, nya nycklar till dessas handtag är på G från München!! Låser nu med Defa larmet
Ol
24
Olleeeh
525i -89
okey, men det går väl rätt fort att ta bort dörrsidan å kolla om motorn lever?
zcooter
JA då!!

Tack o bock för tipset!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.