|
|
|
|---|---|
|
Jag vet att 93-orna har vanos tex. Men hur kan man se fysiskt att det verkligen är vanos? Finns det något mer på bilen som man kan se på att det är verkligen är 92-a eller 93-a? För i service boken står det att boken är tryckt 92 fast att bilen skall vara 93. Är bilen tillverkad sent på året och säljs som 93, vet att det funkar så på volkswagen tex? All hjälp uppskatas, för det kan bli min första bmw men helt klart inte den sista!! /Andreas | |
|
I motorutrymmet längst ut på topplocket (mot fronten) har du en liten grej som går ut lite extra. Vet inte hur jag ska förklara, ska kolla om jag hittar en bild på dessa ... Kan vara något fiffel om serviceboken är från en -92:a och bilen är en -93:a. Sen om bilen är tillverkad -92 och säljs som -93:a kan inte jag svara på men det kan vara så. När kompisen var och kolla på en 325:a från -93 så visade det sig att serviceboken var från en -96:a. Han köpte inte bilen men jag tror man skall vara uppmärksam på detta om bilen är en importbil. ** be as free as you want ** |
|
| Tack för tipset skall kolla upp det på motorn, men har du bild så är jag tacksam. Vet du något mer som skilljer dom två årsmodellerna i mellan? Och om bilen har sportfilter och chip är det något konkret som man bör kolla upp då? Motorn går mycket fint utan något missljud förutom att den går lite ojämnt just nu på tomgången enligt ägaren pga att han bytt från 95 oktan till 98. Kan det stämma att motorn måste anpassa sig, och det tar ett tag? | |
|
Kolla på den silverfärgade kåpan på bilden. På den här bilen har du inte vanos: Länk På denna har du vanos: Länk Kan vara så att bilen behöver vänja sig vid ett högre oktantal. Jag körde min chippade 325:a med 98 oktan. ** be as free as you want ** |
|
|
Deetoy: Så länge serviceboken är tryckt tidigare än bilen är såld så är det inget konstigt, även om man ju inte är garanterad att den är schysst bara för det. www.malte-racing.com |
|
|
Tack så mycket för bilderna! Skall kolla upp det! /Andreas |
|
|
Serviceboken brukar ofta vara tryckt året innan, det beror antagligen på att bilen också är tillverkad året innan. En årsmodell -93 börjar ju att säljas på hösten -92. Så det behöver absolut inte betyda att det är ngt konstigt med det. Mvh Jens |
|
|
Jo det stämmer nog men att en servicebok är så långt efter väcker juh misstankar. Bilen kan ju vara en klippa ändå men misstankarna finns ju där. ** be as free as you want ** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.