AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.188

Styva upp bakändan 328 e36

Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
Tja, har en 328 -96 med m-paket men jag tycker den skulle beöhva vara lite styvare, förvånansvärt mjuk. vill helst inte sänka bara styva upp, vilka fjädrar, bussningar, stötdämpare gör jobbet?

"If i have offended you, fuck you if you cant take a joke."
CD
396
CDrom
E30 323i Touring -89 Turbo
Ett par nya stötdämpare av std typ skulle nog piffa upp, då dina kan vara slut. 328:an ligger annars bra på vägen när orginal stöt dämpare och fjädrar är bra. det enda jag inte gillade var att den kränger mycket så ett par uppgraderade krängnings hämmare typ H&R:s eller liknande skulle nog sitta fint.
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
vad kostar org?

Ji
42
Jimpa_e
525 Touring -02
Kolla så att de stora bussningarna som håller i bakvagnsbryggan är hela.
Om de börjat trycka ur sig silicongeggan så blir bilen mjukare...
Th
115
Themotorman
E46 330D Touring -03
bakvagnsbryggan? aldrig hört... vad är det något sorts fäste för bakvagnen gissar jag men var sitter det?

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Min 325 vart också lite för komfortabel när jag köpte den. Gjorde dessa byten:

- H&R Cup Kit 45/15
- H&R Krängningshämmare fram/bak 25mm/21mm Ställbart
- M3 3.0 Excentriska bussningar bak på främre länkarmen
- PowerFlex bussningar fram på bakre länkarmen (Silentbussningar)
- Toe på framaxeln ställdes till 0 grader

Bilen blev bra mycket tightare och rappare i reflexerna! Silentblocken där bak och dämparna är väl egentligen de som gjorde mest skillnad. Speciellt i bakaxeln som tidigare hade sitt egna liv! Hade kanske valt powerflex även på framaxeln. Dämparna tycker jag blev en bra kombination mellan komfort och sportighet. Men såhär i efterhand skulle jag nog satsat på ställbara coilovers med camberplattor, då jag inte bryr mig om comfort.

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Och ja eftersom du inte ville sänka så kan du ju köra på någon slags dämparlösning från K-Sport eller annat så får du ju en uppstyvning med ställbar höjd.Min blev lite för låg där bak med 40/15 (det minsta man kunde sänka bak), får eventuellt trycka in ett par gummikuddar under fjädern om jag får för mig att återuppliva bilen efter krock

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.