|
|
|
|---|---|
|
Tja, har en 328 -96 med m-paket men jag tycker den skulle beöhva vara lite styvare, förvånansvärt mjuk. vill helst inte sänka bara styva upp, vilka fjädrar, bussningar, stötdämpare gör jobbet? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." | |
| Ett par nya stötdämpare av std typ skulle nog piffa upp, då dina kan vara slut. 328:an ligger annars bra på vägen när orginal stöt dämpare och fjädrar är bra. det enda jag inte gillade var att den kränger mycket så ett par uppgraderade krängnings hämmare typ H&R:s eller liknande skulle nog sitta fint. | |
|
vad kostar org? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Kolla så att de stora bussningarna som håller i bakvagnsbryggan är hela. Om de börjat trycka ur sig silicongeggan så blir bilen mjukare... |
|
|
bakvagnsbryggan? aldrig hört... vad är det något sorts fäste för bakvagnen gissar jag men var sitter det? "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
|
Min 325 vart också lite för komfortabel när jag köpte den. Gjorde dessa byten: - H&R Cup Kit 45/15 - H&R Krängningshämmare fram/bak 25mm/21mm Ställbart - M3 3.0 Excentriska bussningar bak på främre länkarmen - PowerFlex bussningar fram på bakre länkarmen (Silentbussningar) - Toe på framaxeln ställdes till 0 grader Bilen blev bra mycket tightare och rappare i reflexerna! Silentblocken där bak och dämparna är väl egentligen de som gjorde mest skillnad. Speciellt i bakaxeln som tidigare hade sitt egna liv! Hade kanske valt powerflex även på framaxeln. Dämparna tycker jag blev en bra kombination mellan komfort och sportighet. Men såhär i efterhand skulle jag nog satsat på ställbara coilovers med camberplattor, då jag inte bryr mig om comfort. |
|
|
Och ja eftersom du inte ville sänka så kan du ju köra på någon slags dämparlösning från K-Sport eller annat så får du ju en uppstyvning med ställbar höjd.Min blev lite för låg där bak med 40/15 (det minsta man kunde sänka bak), får eventuellt trycka in ett par gummikuddar under fjädern om jag får för mig att återuppliva bilen efter krock |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.