|
|
|
|---|---|
|
har märkt att om jag segdrar bilen så vid 2000 RPM så börjar den att hacka lite o misstända låter det som , lite störande samt att jag är rädd att motorn ska ta skada Min kvalifiserade gissinng är att det är någon tändspole som inte hänger med på låglast. eller likande. Stämplarman gasen i botten går bilen gallant bra , absolut inte problem , Dock vet jag att bilen är chippad, är det en påverkade faktor ? har inte tänk på detta innan upptäckte det igår ? | |
|
Kolla felkoder med OBD så slipper du leta så länge.. Carsoft funkar oftast också att få ut bra info |
|
|
Idag började tomgågen rent ut av att dippa håller 600 rpm o bilen går ruggit , o oroligt, sen i bland när man startar så går den helt normalt och fungerar kals inte ett beskymmer i världen alls , detta sket typ varannan start , är det min lamdasond som spökar ? det känns att bilen tappar ork på låga varv märks mest vid c.a 2000 rpm. då den bluddrar på rätt bra där . |
|
| upp | |
|
jag har haft liknande bekymmer. börja med att se över vanosen, finns en tråd här på forumet som beskriver hur du löder om magnet ventilerna & byter oljefiltret i vanosen, min bli blev bättre av det men inte helt hundra, det jag gjorde sedan var att byta tändstift och köpa en ny tänd spole, och flytta runt med tills du förhoppningsvis hittar den strulande tändspolen. jag lyckades hitta rätt tändspole på engång och efter det går bilen bra, felet har dock återkommit 1 gång fast i "light" version så troligtvis har jag en tändspole till som behöver bytas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.