|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med en spindel som spinner nät från vänster backspegel o mot dörren. Varje gång jag tar bort spindelnätet så tar det max 1 timme så sitter det nytt nät på samma ställe. Förmodligen så lever den lille rackaren inne i backspegeln, men hur får man bort den därifrån? Ska man kontakta anticimex? Har inte lust o pilla bort glaset från backspegeln heller. Har ni haft samma problem. | |
|
Hehe, trodde tråden handlade om framvagnen. En sprayflaska med "Radar" att låta dimma in i spegeln när gästen är hemma funkar utmärkt. |
|
| Spindlar är bra djur. Varför inte försöka avhysa den genom att varsamt spruta in litet "luft på burk" i springorna runt spegeln? När han kommer ut kan du ju ta honom i näven och hitta ett bättre hem till honom tex i garaget där han gör nytta. | |
| Jag får testa mig fram helt enkelt, som du nämner så kanske jag sprutar på lite luft i spegeln. | |
|
har för mig att det är ett vanligt problem på just den modellen............ har ett nästan likadant problem glömmer jag att låsa bilen , så sitter det det en varmblodig blondin och trånar i bilen så fort jag kommer tillbaka. skitjobbigt...... |
|
|
Förra året bodde en stor spindel i spegeln på min E30,och varje gång jag åkte till jobbet så kröp han ut o luftsurfade.Jag lät han bo kvar tills han själv flyttade på höstkanten. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Korak: "har för mig att det är ett vanligt problem på just den modellen............ har ett nästan likadant problem glömmer jag att låsa bilen , så sitter det det en varmblodig blondin och trånar i bilen så fort jag kommer tillbaka. skitjobbigt...... " Japp förstår precis problemet (dock kanske inte på den nuvarande bilen som varit relativt problemfri i det avseendet). Tror receptet är ungefär detsamma, att hitta ett sätt att förpassa vederbörande ur bilen till ett ställe där de gör nytta. Tryckluft eller luft på burk är mitt råd i första hand som alltid, funkar på allt till och med att fylla på AC-systemet där det behövs ;) |
|
|
Har försökt o få bort spindelnätet när jag tvättar bilen med högtryckstvätt. Har en 140 bars hög-tvätt och bara delar av nätet försvinner när man riktar strålen på nära håll, nätet är helt enkelt fantastiskt spunnet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.