|
|
|
|---|---|
|
Jag har chansen att köpa en m5 från 2002 av en kompis som haft den sen den var ny. Bilen är svensksåld och standardutrustad. Dvs ingen navi eller soltaklucka mm. Miltalen är ft 5900 mil. Jag kan få bilen för ca 190000 ev lite billigare. Alla de vanliga slitdelana är bytta. Nyservad är den också. Det enda som finns att anmärka på är lite fälgskrap. Nästa år bör bromsarna bytas. Ska jag slå till? Inte varje dag man får chansen att äga en så väldokumenterad m5. | |
|
190´ låter som ett bra pris om man letar M5e39. Men skulle inte kalla det för fynd som man kan köpa och förvänta sig tjäna en slant på. |
|
| Bra pris är väl vad det är. Lite trist med den klena utrustningen. Men jag köper hellre denna som jag vet allt om än någon med dubbla miltalet fast med all utrustning. Frågan är hur mycket man kan tänkas förlora i värde om jag om tre år säljer den med ca 7500 mil på mätaren? | |
|
För mig är bra skick viktigare än utrustning om man måste välja, speciellt när det handlar om en entusiastbil. Jag tycker inte det är så farligt att en M5e39 inte är nåt extrautrustad då den har så pass mycket redan som standard. Skulle tippa att den tappar runt 20´ i värde per år om man lägger 2000mil om året och sköter den som man ska. |
|
|
Det blir nog affär. Kommer aldrig få den här chansen igen skulle jag tro. Värdetappet som du beskrev är inte så farlig. Jag har en bruksbil så m5:an kommer mestadels stå i garaget förutom fina sommardagar. Tycker ni att man bör byta bränslepump i förebyggande syfte eller är det alldeles för tidigt? Kostnaden för bytet bör inte kosta mer än en bärgning?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.