|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Nu är det så här att jag köpte en 325:a (e90) för några månader sen men p.g.a. tillökning med 2 personer i familjen måste jag byta till en touring. Dagen tvillingsvagnar är ganska små när man "demonterar" dom. Och en 3-serie touring (e46 eller e91) borde väl funka. Eller ska man satsa på en e39-e61 touring istället. Jag är splittrad på den frågan. En äldre modell är ju billigare men det kanske är värt och betala 50-70000kr extra för att få den nyare modellen. Sen är frågan om man ska ha 3-serie eller 5-serie. vad säger ni? | |
|
Hej! Med tvillingvagn skulle jag definitivt satsa på en E39 eller helst E61(mindre problem med rost, och modernare konstruktion) Min far har haft både E46 touring och E91 och E91 är faktiskt lite mindre än E46 (praktiskt sett) då bakdelen sluttar mer och lastutrymmet är lite smalare mellan hjulen (testat med Bagagerumsmattan) Och jämfört med E39 så är det hopplöst lite golvareal. T.ex semesterresor tror jag blir en sann plåga med en 3-serie och tvillingvagn. Sedan börjar ju E60 bli rätt prissatt för vanliga dödliga också. MVH Sakke |
|
|
Har och har haft två E39 Touring och en E46 Touring och med ett barn och normalstor barnvagn så funkade båda bilarna men E39 var utan tvivel lättare att leva med när det gäller det praktiska, speciellt när man vill ha med sig något mer än vagnen. Den är ju även något större inne i kupén vilket underlättar montering av barnstolar och ger bättre plats till övriga passagerare framför/bakom/bredvid barnstolarna. E91 och E61 har jag ingen lasterfarenhet av men en gissning är ju att förhållandet mellan dessa är likt det mellan E46 och E39 och när man spontant tittar på en bagageutrymmet i E61 så känns det större än E39:ans. Det är alltid en del som kommer med kommentarer om hur det funkar att få med sig barnvagn i sin E30 eller M3 E46 och det går säkert med rätt vagn och lite demonteringsarbete men personligen så tycker jag det ska vara så enkelt som möjligt...Tänk ösregn, två ungar som skriker och då vill man inte stå och plocka isär en barnvagn...Med andra ord så rekomenderar jag dig en 5-serie. Några år senare så är behovet av stora vagnar borta och då kan man titta på 3-serie igen. ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaren!!! Får börja titta lite på 5-serien. Då är frågan e39 vs e61. Nu har Drsakke rekommenderat e61:an. I så fall beror det enbart på mig hur mycket pengar jag kan lägga ut eller har e39 andra fördelar jämfört med e61. Eller är det E61:an man ska kolla på. |
|
|
Som jag ser det så är väl den största (och kanske enda?) fördelen med E39 att dom ligger väldigt bra till i pris, dvs mycket bil för pengarna, dessutom ett stort utbud. Börjar man titta på E61 och har lite krav på modell, utrustning, mil, etc så är det betydligt mer pengar som ska läggas upp. Håller själv ögonen öppna efter en E61. ___ //Ulf |
|
|
Jag haft barnvagn i E91 det har funkat men ibland varit lite väl trångt. Sen kan det ju vara en väldig skillnad på olika vagnar hur små de blir i ihopfällt läge. Men ska du ha en tvillingvagn skulle jag rekommendera en 5-serie alla gånger. Ett tips är också att du formodligen gärna vill ha en bil med avstängningsbar krockkudde på passagerarsidan fram. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.