AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.376

Original M3 e90-e92 eller M5 e60 sökes för rejs.

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag undrar om det finns någon här med en original M3 e90-e92 eller M5 e60 som skulle vara sugen på att köra lite mot min steg 3-trimmade 335i?

Det skulle vara riktigt intressant att se hur en påställd lillebror 335i står sig mot dessa storebrorsor i ett motorvägsrejs (50-260 km/h?).

Och ja, på bana har jag ingen chans, så det behöver ingen berätta för mig.

Min undring är däremot hur stor chans man skulle ha på en vanlig väg (där vi f.ö använder våra bilar mestadels)! :)

Och för de som undrar så kommer vi självklart åka ner till Autobahn för att utföra körningarna... ;)
Big Tom: hoppas du får tag på någon som är villig att skämma ut sig. Misstänker att ingen med M3 kommer ställa upp :-)
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Jag har aldrig förstått det här med att man hela tiden ska jämföra hårt trimmade bilar med bmws m modeller i originalutförande.
Ska det jämföras bilar så ska det vara på samma villkor, det finns ju kompressorkit till m3an.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Alltså jag fattar inte varför en del har så ont av att man vill köra trimmat mot otrimmat! För min egen del ser jag de som helt naturligt att man som 335 ägare vill testa mot M3 om man vässat.. Själv skulle jag absolut inte ha nåt emot att bli förnedrad av en Turbo-316 om chansen fanns...

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det vore väl intressant att se hur mycket en chippad liten 335:a med avgassystem och IC kan bli förnedrad av en brutal M3 eller M5:a?
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Min är inte original men jag kör gärna mot dig. Bor du i/nära Stockholm?
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Jag har ju redan kört mot ditt 560hk-monster, och då gick det så här:
Länk

Tittar man på detta klipp där du kör mot en Hartge-trimmad M5 e60, så förstår man att din bil är en riktig killer:
Länk

Därför vill jag se hur 335:an skulle stå sig mot en originalbil.
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Jasså det var du, tjenare :) Hoppas du hittar någon. Skulle vara kul att se!
Helt brutalt att du hänger med så bra ändå. Dock drar du på ganska snabbt i början, kanske inte helt optimalt varvtal på M5:an? Trodde ändå att M5:an skulle slungas förbi uppe i fart. Detta klipp ökar nog inte chanserna på aspiranter...
Mam måste ju spoooola lite:-)
Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Det verkar riktigt svårt att hitta någon villig aspirant... :S
Hoppas på bättre tur på M5board-eventet den 20/9.
Vi jagar. Med lite tur komem Z06 etc.

Bi
877
Big Tom RS4
Nissan GT-R R35
Ja, mot en sån har man inte mycket att säga till om... :)
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Kommer aldrig någon ZR1 ägare till det där eventet?

Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Kommer nog någon original M5 ska du se :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.