|
|
|
|---|---|
|
Har använt sökfunktionen men min bil e36 har smg så jag hittar inget som passar in på mitt klonkljud. Det blir ett väldigt litet klonkljud när jag ligger på en växel och gasar på lite, nästan direkt när jag nuddar gasen så är det ett litet klonkljud som uppkommer. Det låter däremot mera om jag tex ligger på 100 och håller jämn gas och sedan bara släpper gasen då kommer det ett klonkljud ,känns nästan som att nått rör sig lite.Eller att nån "knuffar" någonting under bilen framåt för det känns lite som man får en extra knuff när man släppt gasen. Kan jag ha sån tur att det bara är att byta alla Bussningar?? Vad tror ni mvh //Tommy | |
|
Låter precis som någon bussning av något slag... Sen om det är silentblock, diffupphängning, växellådsupphängning eller avgassystem vet jag ej. Rulla in under bilen och kläm och skaka på grejerna så kanske du kan hitta nåt! |
|
| jag ska byta diffbussningar på min nu för dom rör sig flera centimeter kluckar å dunkar som fan hoppas det hjälper för att powerflex överallt utom i diffen :) | |
| hehe okej. Japp skall hissa upp bilen o dra i allt jag kommer åt. Får väl spara ihop lite stålar så man har råd o köpa powerflex och byta alla bussningar under bilen. vet ej hur diffen sitter men skall kolla så den sitter fast iallafall :D | |
|
Har kikat under bilen nu och jag har kollat lite på realoem och det är bussningarna som sitter uppe mot golvet (jättesvårt att komma åt) med plåtar på sidorna (nästan som ett litet hus för bussningen och en arm) framför bakdäcket. Kan kanske vara de som heter bärarmsbussningar? där rör det sig utav bara h-vete i sidled. på både vänster och höger sida under bilen. Och om jag förstått det rätt finns det flera, bakre, främre men vet inte vilka det är. Skall köpa powerflex och letar ordet på bussningen, sen måste jag lista ut vad den heter på engelska också hehe //TOmmy |
|
|
Det är dom främre bärarmsbussningarna du talar om. Du bör ha ett specialverktyg för att dra loss dom. En avdragare alltså. Du behöver ett rör med innerdiameter 63-65mm som är 70mm långt. En rund platta som är 58-59mm i diameter, och en som är 70-75mm. Du behöver även en M10 gängstång som är ca 20-25cm lång med tillhörande brickor och muttrar. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.