|
|
|
|---|---|
|
Jag har tittat lite på 528 99:or, vilka ligger på ca 55-60,000kr. En bil jag tycker ser snygg ut och skulle gärna vilja äga, tror jag. Dock en hel del modellrelaterade fel, men kanske som alla modeller. En ganska kunnig bmw-kille jag känner smått rekomenderare mig köpa en äldre 316-318, den karossen som fanns runt år 1998-1999(strecker sig över längre period) Skall tydligen vara en bra bil. Har man på AP fastställt vilka modeller som har minst modellrelaterade fel? Gärna någon i prisklassen 40-55,000kr - då jag är på jakt. | |
|
Kan varmt rekommendera en 528:a. Det jag råkat ut för med min är havererad ABS:modul och fläktmotstånd. Det brukar ske vid 13-15 tusen mil. Det är som du säger, runt de milen händer det någonting med alla slags bilar. Det är datamoduler, turbon och allt möjligt tjafs på volvo, saab, audi mm och det är absolut inge billigare än att reparera en BMW. Hittar du en 528:a 99 eller 00 i bra skick och med ovannämnda problem åtgärdade så tveka inte. Bättre bil kan du inte få för de pengarna. Lycka till. /Tommy/ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
98 ttorna rullar på bra, är min uppfattning utan ABSmodulfel. har dock kortare serviceintervall men oljan är billigare då inga longlife krav ställs. 99-00 är aningen bränslesnålare pga dubbelvanos. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| tackar! ska kolla runt på blocket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.