AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.316

525 -09 för 250000 på blocket någon som vet nått om denna

ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
som sagt
525 -09 för 250000 på blocket någon som vet nått om denna. kan ju knappast stämma eller

//Robban
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
länk till annonsen kanske man ska posta också :)

Länk
Frågar du mig låter 250.000kr lite väl billigt, speciellt för en -09 som gått 300 mil. Det går inte ihop för mig då bilen borde kosta runt 450.000kr med den utrustning som anges i annonsen enligt BMW:s bilkonfigurator. Drar man av ~10% rabatt skulle bilen kosta runt 405.000kr. Således begärs 155.000kr mindre än vad en ny skulle kosta. Det känns som lite väl mycket för en bil som bara gått 300 mil oavsett om det är import eller ej.

Någon annan får gärna tillrättavisa om jag tänker helt fel.
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Första tanken var: Kan man ens lyckas få så mycket bromsdamm på fälgarna på 300 mil? :)

__
/Chrille
sl
84
slaskankan
525iM Touring -02
Står förvisso import i annonsen.... kan det vara en äldre modell som de fuskat med i regbevisen ?
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
nått måste det vara, kan ju inte vara så billig, luktar skumrask
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Kan bara säga skall han sälja den bilen med den annonsen måste han hitta en lätt lurad människa :
Inget är omöjligt men det luktar som sagt varde katt!
Och som alltid kostar det inget att titta och känna iallafall inte på en bil:
Kolla och var kritisk om det är OK så köp den och gör en kanon affär

Ha de T
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Hej alla entusiaster:)

En sak jag inte riktigt förstår.....när man skall sälja sin bil varför tvättar man den inte ordentligt innan och tar några riktigt fina bilder? Känns som det inte tar speciellt lång tid att lägga den extra finischen innan man sätter ut en försäljningsannons. Men smaken är väl olika....

Vh/ Kermit

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Varför man inte tvättar bilen innan annonsfoto? Kanske för att man vet att man säljer den ändå beroende på priset. Eller för att man inte hinner, egen företagare som jobbar 7/24. Den här annonsen behöver inte vara skum bara för att bilen är otvättad, kan mycket väl vara en bil som ingått i en affärsdeal, tagits som byte eller liknande och där säljaren bara vill kränga av den fort.

Vad hade en handlare betalat för en sådan här vagn i rent inköp?
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
Robert Lundberg: Visst, så kan det vara. Men hinner man inte ens tvätta bilen innan en ev. försäljning så undrar jag vad man mer har missat att hinna, service etc. kanske? I det här fallet kanske det inte är så viktigt eftersom bilen enligt annonsen bara rullat c:a 300 mil men ändå....

En automatbiltvätt tar inte lång tid.... :)

Vh/ Kermit

Min Bil-blogg. Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jo, jag håller med, men om bilen bara är en del i en större affärsuppgörelse så kanske det är därför det ägnas mindre tid. Den ska generera 250, thats it. Intressant att få veta historien bakom bilen, varför den smutsig erbjuds till försäljning på Blocket för ett pris långt under det "normala".

09: som gått 300 mil? Om jag varit mätarskruvare, då hade i vart fall jag lagt lite tid på att fräscha upp bilen. Utan att veta tycker jag annonsen andas "skit samma, bara den ger 250", än något annat.
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Någon som ringt på den och hört vad storyn är?

--------------------------------
//Lövet
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Hmm, import och inga synliga regskyltar?

Det borde betyda att den inte är reggad och momsad än...
16.561
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Nästan alltid när det gäller extremt billiga bilar brukar det ligga en hel kennel begraven. Finns flera exempel på personer som lagt in annonser på bilar som inte finns i hopp om att de därigenom ska kunna pruta på riktiga bilar. Jag är skeptisk till dess någon sett bilen i verkligheten.

--------------------------------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.