|
|
|
|---|---|
|
nu har man råkat krockat med ett rådjur. kylaren paj och fronten och nu värderar försäkringsbolaget bilen till döden dvs under kostnaden att reparera denna. så min fråga är vad värderar ni denna bil till? Länk den har gått någonnstans mellan 16-17kmil inga fel motorn går grymt bra nyligen bytt koppling bromsar. ac allting fungerar inga missljud eller liknade. säg till i fall ni saknar någon information. | |
|
Hej Jag skulle tro bolaget värderar den kring 25-30000. Frasse |
|
|
Det tror inte jag:) Mvh Stephan |
|
| jag har pratat med dem de vill lösa in dne nu så de har värderat den till under 35000kr så mycket vet jag nu i alla fall. det är ju m chassi och sådant. på den det kanske jag inte har skrivit. | |
|
"moose46" Det är nog värt att ligga på lite du kan nog plocka minst 35papp för den. "Frassemannen" har värderat BMW X6 till strax över 100papp så hans värderingar tar jag mfl med en nya salt. No hard feelings. =) |
|
|
Dubilidu: Nädå...jag har inte alls värderat X6 till strax över 100 papp. Vi diskuterade en utannonserad bil för dom pengarna och jag tyckte inte att det var så jävla omöjligt som de flesta tyckte. Eftersom jag i den vevan just köpt en X5:a för 85000. Men det är väl i dina ögon inte heller sant? Men visst...det visade sig med största sannolikhet att det var en bluffannons. Och jag håller med Dubi...ligg på och tjata lite så kanske du får upp budet med en hel del. Eller be dom ersätta den med en likvärdig kärra...lycka till Frasse |
|
| det går med andra ord att be om en kärra i stället för pengar eller? | |
|
du kan ju alltid få en likvärdig i ersättning Frasse |
|
| värdering klar det slutade på 46000kr | |
| jaha, man kanske skulle råka bli av med den istället för att sälja. verkar ge 10 lax plus? :D Ne, bara skojar. bra betalt tyckte jag det var iaf | |
|
Håller med,den summan skulle jag vara mycket nöjd med! Fick inte många 1000 lappar mer för min f.d fullsmetade m-optik 328 för dryga 1år sen så... |
|
|
Sjukt bra betalt! ______ Foto Länk |
|
| vad händer med bilen nu??? | |
|
hmm bra fråga jag ska ta och göra en förfrågan på den. så ska jag uppdatera i fall det händer något. bil demonteringen ägerbilen nu och den är avstäld. |
|
| Du ska vara jävligt nöjd om du fick 46papp för den bilen! Får man fråga vilket bolag samt hur mycket du ev fick tjata på dem? =) | |
|
hmm bolaget börjar på t och slutar på rygghansa. tjata hmm jag ringde dem och sa att bilen hade mpaket och frågade hur värderingen var gjord. sedan berättade jag lite om modellen. och sedan kollade han runt lite och frågade vad jag ville ha. sedan kom han fram till 46000 jag pratade med en morbror som dessutom är skade reglerare för en märkes verkstad och bolagen ska gå efter bilpriser.se så ett tips är att ha den i rockärmen. i annat fall kan man ta in en besiktnings man ifrån handelskammaren. |
|
|
Var bilen försäkrad på dig själv? Om inte, Började de inte ställa massa frågor och vara allmänt dryga? |
|
|
bilen var försäkrad på mig. nej de ställde inte en massa dryga frågor eller något. direkt efter viltolyckan ringde jag 112. det hände på en motorväg i södra svergie där det är 120km/h plus att det är viltstängsel så det var grymt osannolikhet att den skulle stå där. plus att polisen kom så det fanns inte så mycket att frågap å direkt |
|
| sorry för dubbelpost men de ringde inte ens utan jag fick samtal ifrån verkstaden att de skulle skrota den sedan så ringde jag försäkringsbolaget. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.