|
|
|
|---|---|
|
Ok, nu provade jag jorda de stift som skall ha minus och "klick", ventilerna stängde. och det är ju skönt med tanke på att det är 27 grader ute. Nu till frågan, ventilerna funkar ju uppenbarligen, vad styr minus till ventilerna? direkt från reglaget? Kan jag köra med stiften jordade ,utan att följdfel uppkommer? tacksam för hjälp. mvh.Rauski | |
Smiley© |
Jag antar att det kan vara fel på manöverdelen eller styrdonet/databoxen som styr värmeventilerna. Det bästa är om man har beggade delar som man kan testa sig fram med. Mät på magnetventilerna när tändningen är avslagen, har du ingen plusmatning till ventilerna då så kan jag inte se att det kan vara något problem att ha konstant jord på dom, förutom på vintern. Men om jag skulle göra så så skulle jag koppla bort jordkablarna som går till styrdonet försäkerhets skull, jag tror inget kan hända men är inte helt 100! ///Thomas |
|
tack för svar,,,databox, var sitter den, är det den som kallas ihka ? skall prova en ny manöverpanel från skoten oxå. mvh.Rauski |
|
Smiley© |
Ja, det är den som kallas för ihka, den sitter bakom värmepaketet i mittkonsollen, precis framför torpedplåten, iaf på min bil, vet inte om den kan sitta på något annat ställe på din 520 men borde inte göra det tycker jag. Om du ska skaffa en annan databox så se till att du får rätt för det finns några olika! Jag har bytt både databox och manöverpanel på min bil, har för mig att det var databoxen som gjorde att jag inte fick någon styrsignal till ena magnetventilen, minns inte varför jag bytte manöverpanel tyvärr. ///Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.