|
|
|
|---|---|
|
Funderade på om jag har nått fungerande larm i bilen då det blinkar en diod på inst panelen när jag låst med centrallåset.Hörde med lokala Bmw o fick bilens utrustnings lista.Jodå på options står bla: 302 alarm system 669 radio BMW business rds 672 cd changer BMW for 6 cd 925 shipping protection package (vad kan det va?) m.m. Fast BMW stereo o växlare var byt mot Sony när jag köpte bilen.Kan det blivit urkopplat i samband med stereo bytet tidigare. Finns det nån vänlig själ som vet hur man kan se vad som saknas för larmfunktionen eller hur koppla på det igen./mvh | |
|
Hej Du har ett fungerande larm i bilen samt tillhörande EWS(immobilizer). Har du fjärrkontroll till öppning/ stängning av centrallåset på nyckeln? Där slås larmet av och på samtidigt. Mvh Asken |
|
|
Vill du kolla om larmet funkar så lås bilen med fjärrkontrollen på nyckeln. lås sedan upp bilen med nyckeln inte fjärren. När du öppnar dörren ska larmet börja tuta. "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
| Jo det ser ut på dioden och blinkar även till med blinkersen, klickar till högt som det larmar med fjärkontrolen.Men om jag tex står med cabben på men sidoruta nere så kan jag föra in handen och dra i motorhuvs spaken även gå o öppna huven med larmet (på) utan reaktion.Eller försöka öppna låstadörren inifrån med handen från utsidan över dörren utan reaktion ? | |
| Kan även låsa upp manuelt med nyckel när bilen ska va larmad och den endast låser upp cetrallåset | |
|
Larmet slås väl av då man öppnar med nyckel? Har du låtit larmet vara på i nån minut innan du stack in handen i kupen? Tar en liten tid innan larmet aktiveras. Prova att öppna huven och sen stäng den så borde det tuta. Du kan köpa en klisterlapp på BMW och sätta på varje sidoruta som talar om att bilen är utrustad med larm, kostar 20kr/st och dekalen är väldigt tydlig. Mvh Asken |
|
|
Provade igen efter att bilen stått låst och till synes larmad i en timme.Åter igen med cabben uppe men sidofönstret nere.Sticker in handen över dörren och öppnar huvlås går fram o lyfter huv o stänger ner.Sedan tar jag nyckeln kör lite inout i nyckelhål men utan o vrida upp lås för att simulera ganster skruvmejsel ingen reaktion fast bilen är låst och dioden blinkar på panelen. Är nu helt säker på att larmet är ur funktion ,tyvär ! Men är det nån som hört eller läst om nåt liknande att man kopplar bort ett larm vid ex byte av bmw stereo till eftermarknads? För larm går väll inte sönder eller slutar fungera bara eller det kanske dom gör. |
|
|
Du får prova och göra en felkodsläsning för att få fram mera, Gbg Bilservice, Joakim kan säkert hjälpa dig el en annan verkstad. Mvh Asken |
|
|
Jag får göra så höra med lokala BMW handlarn om felkodläsning. Får nog bli ett nytt larm annars får höra med försäkringsbolaget vilket som rekomenderas.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.