|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 540 E39 -99 med automatlåda med steptronic som slirar på backen. Problemet är som följer...när backen läggs i så känner man att den inte lägger i växeln ordentligt och vid gaspådrag så blir det mer eller mindre friläge "slirar". Har varit i kontakt med bmw verkstad och läst här på forumet och kommit till insikt att ett oljebyte är aktuellt, dock bytte jag olja i den för 1,5 år sen när den va inne på Insp 2 men kanske dags igen då. Annars är det automatlådan som är på g att ge sig men verkar underligt också tycker jag då bilen är otroligt välvårdad av mig och grymt välservad. Bilen har gått 18300 mil. En annan sak är att när automatens olja blivit varm så fungerar backen bättre men inte bra vilket leder mina tankar till att det är för låg nivå va det jag...någon som kan ge mig lite värdefull input??? Tack på förhand | |
| 39st läst och ingen svarat hm okej....trist ingen av er 39 som har nån input alls?? | |
Tanner |
Kolla automatlådans oljenivå skulle vara det första jag gjorde, folj guiden på mekartips. Min låda slida i både D och R men efter jag fyllde på olja så funka den klockrent efteråt |
Tanner |
slirade ska det stå missuppfatta inte det :P |
| Tack Tanner. Bilen är i skrivande stund inne på verkstaden och kollar oljan håller hårt mina tummar för att det är det som är problemet för annars blir det surt för semesterkassan :( | |
|
Länk Länk Mvh |
|
|
har min låda på renovering i skrivande stund=) för tråkiga 28,000, har bara en liten tanke om du nu har byt olja i den bytade du inte olje filtret samtidigt? annars kanske det kan vara så enkelt att det är tätt, så att oljen inte riktigt rinner igenom. sen nämde du ju också att det blev "lite" bättre när oljan var varm, /Jesper |
|
|
Hej Bmw ägaren!! Hur gick det med lådan? Har precis samma fel på min automat har byt det mästa, men ska ta ned den till hösten igen,, är lite nyfiken på vad dom gjorde med din!!? Mvh Peltonen. |
|
| Okej, jag får väl söka vidare!!?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.