|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder!!! Jag har det på min M3 e46, men jag har ej varit uppmärksam när jag sätt andra m3:or ifall dom också har det. Har ni svar på frågan så kanske ni även vet ifall det är standard på M5 e-39? | |
|
Nej det är det inte. På min coupe så hade jag inte det, men på min cab så har jag det. |
|
|
Håller med Ezi, det är inte standard på M3 E46 och inte heller så vanligt har jag märkt. Jag har oxå det på min M3:a och använder den en del faktiskt. Ang. om det är standard på M5 eller ej har jag ingen koll på. Mvh Jimmy |
|
| Jag hade det inte på någon av mina E46:or, inte ens på M3:an... man blir så besviken | |
| Såg det för första gången på Mantorp i lördags... Måste bara säga - skitfult! Speglarna viklades ju med glaset upp i skyn = vattensamlingar i spegelkåpan. Hur bra är det för elektroniken? | |
|
Elmgren: Denna funktion är ju ingen "snygghetsfunktion" utan en praktisk funktion som du säkert förstår. Men jag håller med om att bilen ser något konstig ut när de är uppfällda. Med speglarna uppfällda så sticker de ej utanför M3:an bulliga fram och bakskärmar vilket är pratiskt när man ska genom trånga passager eller står parkerad utmed en trång gata. Någon elektronik som tar skada av vatten finns ju knappast i speglarna och när det gäller vattensamlingar så är jag ganska säker på att BMW har koll på det. Mvh Jimmy |
|
|
Jimmyboy, BMW och vattensamlingar på mindre bra ställen har hänt förr. Tidiga E39 hade ju "fågelbadet" vid tanklocket, med rostangreep som följd, så räkna inte med att E46 är "bullet proof".. Du har väl minst 2 motorer i speglarna. /J |
|
|
Johan M3: Kollar man på konstruktionen hur speglarna fälls så är jag till 99% säker på att vattnet rinner ut innan den når motorerna. Minst två motorer är där men de moterna har nog rätt IP-klassning mot vatten. E46 har ju i jämnförelse med tex. E36 flyttat in snabbkontakten till speglarna i dörren. detta gör ju naturligtvis att du får en säkrare och stabilare anslutning till speglarna då du endast har helt isolerat kablage till motorerna. Men jag håller med dig, "bullet proof" är ju inte E46. Tror som sagt inte att vattnet skulle förstöra motorerna om allt är monterat korrekt, jag har aldrig hört talas om/läst om ett sådant fel på tex. E46. Mvh Jimmy |
|
|
Nä, du har säkert rätt i det, jag menar bara på att inte ens BMW är 100% alla gånger. /J |
|
|
Nä verkligen inte. Läste om E46 bristande infästningar av bakaxeln igår här på AP. Ingen rolig läsnin, hoppas att ALLA som läser det verkligen kollar upp sin E46 av årsmodell 99-00. |
|
| Givetvis förstår jag också att det är en rent praktisk funktion, men man borde kunna fixat en vinkling på annat håll så det inte sett så knäppt ut :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.