|
|
|
|---|---|
|
hallå! jag har problem med min Bmw 730ia -95... den bluddrar till och går som ryckigt i ett par sekunder precis när man vrider om nyckeln vid kallstart.. sedan så börjar den gå jämt och fint igen..när bilen är varm så märks det ingenting när man startar, då går den som en klocka. den är nyservad för ca 300 mil sen med nya tändstift, olja, filter mm mm. Någon som vet vad detta kan bero på? tacksam för svar | |
|
Vilka stift sitter i nu? Blev det skillnad när du bytte? Min 740 "frustade" lite precis efter kallstart (lät lite som en amerikansk V8), det försvann när jag satte i nya NGK Platina stift, nu går den helt perfekt jämnt och lent. Gör en diagnos och kolla efter felkoder. ______ Foto Länk |
|
| hmm okej, jag har ingen aning om vad det sitter för stift i.. jag har haft bilen i ca 3 veckor. förra ägaren hade precis servat och bytt stift på den (sa han).. men den har gått bra fram tills nu. hur kollar man upp felkoder? | |
|
Tja Makkan! Vart köpte du din bil? Funderar på om det kan vara min gamla.. Sålde den till någon i malmö för 5-6 veckor sedan. Sitter det M5 sidospeglar på? MVH Rasmus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.