|
|
|
|---|---|
|
Hej! Måste ta forumet till lite hjälp angående ett ev. bilbyte. Jag har i dagsläget en Bmw 318i Cabrio -91 som gått 14100mil. Nu har jag stött på en snubbe som vill byta bil med mig, mot en Porsche 944 -84 som gått 19000mil. Anledningen till att jag våndas lite är att jag lagt ut mycket pengar på bilen den senaste tiden. B.la. nyrenovering av BBS RM Splitfälgar + nya däck (14000:-) samt kamremsbyte. Jag tror dock att det kan vara svårt för mig att få tillbaka pengarna jag lagt på bilen trots att den är i mycket fint skick (inredningen är som ny). En 318i är väl ingen motor en Bmw-entusiast skulle välja och en "vanlig person" ser nog inte värdet i exempelvis BBS Fälgarna. Priset för Porschen Länk är 45000 vid byte. Vad tycker ni jag borde sätta på min? Byta jämne? Porschen var i bra skick i lack och kaross men hade beige klädsel som var rätt solkig. Kamremmen var nyligen bytt. Vad tycker ni? Min bil: Länk | |
Roffa1 |
Kolla hur pass hög försäkringspremien är för Porschen, den brukar normalt kosta som månadsamorteringen för en mindre villa;-) Sedan är väl förmodligen tillbehör samt reservdelar svindyra till Porsche. Ska jag vara riktigt ärlig, så tycker inte jag att bilen du länkade till är en tvättäkta Porsche. Dessutom en gammal 1984. Mitt råd är att du behåller BMW:n. |
|
Skulle inte byta mot just en 944 om du frågar mig. Har absolut inget mot Porsche men då ska det vara en "riktig" ;) |
|
|
Tack Roffe! Kollade med trygghansa där jag har Bmw:n nu. För den betalar jag 12000kr/år helförsäkrad. Samma försäkring för Porschen skulle vara 4800kr/år. Försäkringspremier blir man aldrig klok på. Han i telefonen sa att det nog berodde på att det var en cab. Jo, reparationer mm. lär ju vara dyrare. Min bil: Länk |
|
|
@mv70 Blir svårt att hitta en "riktig" Porsche för min strama budget på ungerfär 50000:-. För jag antar att du syftar på en 911? Min bil: Länk |
|
Transocean |
Gamla bilar bägge två, jag skulle definitivt ta Porschen. |
| Delar till en 944 är inte speciellt dyra. Skulle jag köpt en 944 så skulle jag satsa på en 85B-, helst en Turbo, inredningen på pre-facelift ser bedrövlig ut. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.