|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla! Jag ska måla den här kanten som går längs med sidan på bilen (under dörren osv) i originalkulören som är grå. Hur får jag reda på vilken färgkod den färgen har? Jag vill ju få rätt färg. Har suttit med färgskala och jämfört men jag blev inte klok på det. mvh | |
|
Inte mycket men kanske lite info Länk FLAYEN |
|
| Min rekommendation är att du "lackar ner", altså lackar det som är grått i samma kulör som bilens vanliga lack. Det ser alltid snyggast ut imo. Vet inte vad det kan kosta nu, 6.000:- kanske? Jag gjorde det på min E36 för 9 år sen och då kostade det 4.500:- ("vitt" bör kanske tilläggas). | |
|
Det verkar svårt att få fram den här färgen. Inte ens BMW själva kunde få fatt i den. Jag vill inte lacka ner. Det sabbar intrycket av att bilen är i originalutförande. I värsta fall får man väl ha en färgskala och jämföra och välja färg där efter. |
|
| Du kan ju lacka ner så som det gjordes i originalutförande så ser det ju original ut. Alltså med de släta plasttrösklarna, inte M-trösklarna. | |
|
Jag vet att jag köpte den gråa färgen någongång under förra årtusendet. JAg tror den benämndes just "grundfärg" eller något liknande. Prova och fråga på gamla BMW-åfen i stan(Automax?) om nån som varit med ett tag minns? Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.