|
|
|
|---|---|
|
Är gravid och måste sälja bilen, ev byta. Jag har en röd BMW z3 - 97 10500 mil, nyskattad och besiktad helt nya framlysen med angeleyes, ny plastruta bak på caben 19crome fäljar med nya däck , utan ett enda märke Pioner cd spelare i, svart klädsel vad kan man få ungefär? fullt stämplad servicebok | |
|
bild [IMG]Länk |
|
|
Beror på motoralternativ,verkligt skick osv förstås...Men priserna i Sverige börjar kring 70000 för tidiga "lite halvslitna 1,8:or " och upp till ca 130000kr för fina lågmilade z3 2,8:or...ca. Därutöver finns ju Z3M roadster vilka betingar ett ännu högre pris beroende på skick/mil osv.. Du kan förtydliga vilken motor du har + att jag också ska säga att fälgarna gör ju att du kan få lite mera "än normalt" för vagnen..Iaf lättare att sälja med dessa. Har du någon bild på din bil? Svårt att "värdera osett" som vi vet..sedan så måste man egentligen syna på plats huruvida bilen är i skick i "verkligheten" och inte förrän då ge ett mera precist svar på möjligt värde. Kan ändå inte låta bli att ge ett ca pris ;) Jag antar nu att du har en fyrcylindrig spis och jag tycker att du bör få i runda slängar om bilen är fin mellan 80-90 papp.. JUST NU alltså!...snart är hösten här och då blir Z3:orna lite billigare här i Sverige(eller iaf betydligt svårare att "få iväg")...oftast. Mvh Janne. |
|
|
det är en 1,8 bild: Länk |
|
|
Ok...bilden såg jag först nu. Riktigt läcker vagn! Jag håller ändå kvar mitt "ca värde" om det är en 1,8:a...osett. Mvh Janne. |
|
|
Janne - tack. Skulle behöva en 320 touring runt 00-03. Bör man annonsera ut den nu eller vänta tills nästa år? |
|
|
Tja, du kan ju prova att sätta ut den nu. Går det inte att sälja den nu för ett "vettigt pris" så är det naturligtvis på våren man ska sälja en cab. "Grundregeln" när det gäller cabbar är att köpa på hösten och sälja på våren.. Mvh Janne. |
|
|
Ett tips till dig som väntar barn. Köp inte en 3-serie touring, de är för små ! Många luras att kolla i skuffen för att avgöra om bilen är stor eller liten. Det är inte problemet med lastutrymmet som blir betydelsefullt, utan storleken i baksätet när man har barnstol. Tjejens syrra hade en 320 touring -02 och de ångrade sig varje dag efter de bytt ut babyskyddet mot en vanlig bakåtvänd stol. Nu när de fick unge nr.2 sålde de bilen och köpte en 525 touring istället. Det blir dock fortfarande väldigt trångt i framsätet när du har bakåtvänd stol (jag har också en 525 touring), och 5-serien är ju betydligt större än 3-serien. Hade tidigare en A4 Avant vilket kan jämföras med 3-serien, och det var samma problem där...... snygga bilar men fyfan va små..... |
|
|
Så länge man bara har ett barn med bakåtvänd stol klarar man sig fint med en 320 Touring 00-03. Väljer man en lämplig liggvagn så duger dessutom bagageutrymmet också. Har man fler än två barn blir det kärvare. Har själv tvillingar och det gick fint så länge man hade babyskydd men när kidsen var knappt 1 år fick det bli en V70 T5 istället. Nu är det snart dags för dem att åka framåtvänt och då känns plötsligt V70 för stor igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.