|
|
|
|---|---|
|
Hur i all världen får man UT generatorn när den lossats från motorn ??? Sitter ju ett tryck rör från servo pumpen ivägen vilket ej ser ut att kunna lossas utan att ta bort pumpen. Semester kul ! | |
|
Jag plockar ut den framåt-uppåt. Tar ut luftfilterburken, och sedan har jag för mig att jag tog ur plastkåpan runt kylfläkten och ev lossade en kylarslang. Sedan kan man ta generatorn framåt och uppåt. Skall man bara byta regulator behöver man inte lyfta upp den utan bara tippa den framåt. /Mats J |
|
|
Tack för svaret Mats J! Fick ta den ut förbi tryckröret åt vänster ! skumt men de funkade. Problemet va att de hade kommit in grus och sten och rotorns lindningsledningarna mellan kollektor ringarna och rotorn gått rakt av ! Nu sitter de nät ivägen :) Billigt fel lite löd tenn+ isoler slang. Kollade med BMW om ev byte av regulatorn och dom ville ha 1120 spänn för den men ja kollade kol längden mot en innhandlad biltema regulator (99kr!)och min hade förbrukat ca 3-4 mm på 16000 mil ! Min gamla regulator hade dessutom en högre ut spänning än biltema kopian så den får gå ett tag till annars verkar biltemas passa rakt av. Är du 750 frälst Mats eller ? Ha de ! Nicke |
|
|
750 är ju rätt ball, men ibland funderar jag på om jag fått en överdos och börjat tröttna, känns ju så svensson att köra 750, står ju överallt i trädgården... Hade en gång i tiden 4 st Ford Thunderbird -59 och -60, men nu har jag bara en kvar. Har även förbrukat ett hyggligt antal Saab 9000, och för länge sedan var det Opel Manta A som gällde. Jag liksom fastnar i olika hjulspår... Kanske skulle sluta greja med bilar och ta upp frimärkssamlandet istället, det tar ju mindre plats... /Mats J |
|
|
Så länge man har plats kan ju kärrorna stå. en vacker dag kommer dom upp i sitt rätta värde :) Va väl inte många standard bilar me V12 300 hästar på 80 talet eller ? (gåshud när man gasar till från tomgång, med hela tändkablar förstås) Kör på i gamla hjulspår ! Nicke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.