|
|
|
|---|---|
|
Jo...måste inhandla ett stycke begagnat bromsok till min 735:a, vilka ok passar(vänster bak) till en dylik... Dvs från vilka BMW's kan jag ta oket ifrån och byta utan att det blir fel? OBS, jag tänker bara byta vänster bak. Mvh Janne. | |
|
Länk Jag har för mig att tex från 535e28 skulle passa men jag måsta haft fel Fiddesgarage har nog ett vettigt pris på det du söker Länk |
|
|
Ok, tack för svaret! Kontrollerade själv lite snabbt, och det är så att det passar från både långa o korta modellerna och då från alla E32 730 M30 och från alla 735:or M30...pratar nu bara om bakre okens förmåga att passa "rakt av". Man måste(enligt BMW återförsäljaren jag pratade med) hålla sig till E32 M30 ok..passar INTE från E32 750 t.ex. Mvh Janne. |
|
|
Ja...blev så att jag beställde ett ok från en 735iA-88 via en bildelsbasknuten skrothandlare.. 300kr+moms + 188kr i frakt ska det bli, några dagars leveranstid. Tyckte det var prisvärt OM den nu är fullt fungerande :) Får se om oket motsvarar mina förväntningar.. "Lite ytrost", men annars helt u.a. enl. försäljaren.. Mvh Janne. |
|
|
ok,det låt vettigt,blev ju ca en femhundring med frakt,helt ok. Jag sålde min e32 nyss...ångrar mig kanske,trotts att jag tjänade en hacka på den |
|
|
b2600: Nee...inte skall man ångra det man kan sälja med vinst, men E32:an är ju snygg och ganska cool om den är i ett "representabelt skick" och m.a.o. värdig att vara på vägen ;) Billig mullig vagn helt klart.. Jag gillar t.ex. ljudet någonting grymt på min E32.a. som har ett original avgassystem(helt tätt dessutom skall jag skriva för att förtydliga). Mullrar fint och låter faktiskt mycket bättre än senare versionen av 7-serien. Mvh Janne. |
|
|
Jisses vad billigt, tyvärr kunde jag inte vänta så det kosta 1800kr för en sprillans ny ok vänster bak. Nästa gång väntar jag |
|
|
janne T: jodå,det var faktiskt en kul e32,drog tex mindre bränsle än min e38. Den gick fantastiskt i motor o låda,köparen var rejält nöjd med den fina gången på motor o låda,det var över vad han väntade sig på en bil med 29000mil på mätaren,han jobbade dessutom som bilmekaniker. Min e38 ska säljas i aug/sept till förmån för en mindre ekonomiskare bmw tex e36 318is,men en skaplig e32 som andra bil ska tänkas på |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.