|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska byta topp på min 735 -91a. Vore tacksam om någon kunde länka någon bildguide eller liknande som jag sett för andra reparationer på Autopower! Tack på förhand, Wictor | |
|
Har tyvärr ingen bildguide, men detta är tråden jag startade när jag bytte topplockspackning på min gamla 735:a: Länk Vill bara ge dig mitt mest värdefulla tips: Lyft av insug och topplock tillsammans. Klipp ABSOLUT INTE av några kablar som nämns i tråden - utan gör som jag gjorde lossa clipsen till spridarkontakterna samt de kablar som näms i nedanstående citat ur tråden: "Var ute i garaget och kliade mig lite i huvudet idag. Blev varken klippande eller bortskruvning av insug - jag pillade på låssprintarna till spridarkontakterna precis under kabelbryggan sedan var det bara att dra bryggan rakt upp. Lossade 2 kablar på starmotorn, 1 ABS-kontakt och nån kontakt som satt på under insuget i en dosa där det gick in en slang från kolkanistern. Sen var det bara att dra upp den härvan och vips så var insuget helt frilgat och det ska nu gå att lyfta av topplock och insug tillsammans!" Lycka till! |
|
|
Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.