|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har försökt ringa säljaren men inget svar. Är det någon som varit o kollat eller vet något om denna? Vad bör man betala för den tycker ni? Annonsen finns här: Länk __ /Chrille | |
|
Jag hoppas det finns papper på bytet av kombiinstrumentet, med ett konstaterat fel på det gamla. Känns mkt oseriöst att bilen inte har rätt mätarställning. Vad har motorn varit med om som kräver 55000.- i reparation? Vem har gjort reparationen? papper på det? utrustningslistan väger inte upp dessa saker för mig personligen. jag gissar att bilen är värd nånstans mellan 80-95 KSEK. /J |
|
fredde 7 |
trodde inte mätarställningen ändrades om man byter kombiinstrumentet... efter vad man kan se på bilderna verkar det inte vara alcantara i bagaget heller,samt att det ser tveksamt ut om det är utökat skinn. |
|
Johan M3: 80-95k är den definitivt inte värd, sen ang kombiinstrumentet så hade han väl pixelfel vilket är vanligt på dessa. ang motor arbetet NYA O-ringar vanosar NYA Vanos drev NYA Drevsatser 4 st.(kostar 9900;-/styck) NYA Ventilkåpspackningar NYA Stift NYA Remmar NYA kamaxelgivare mm Vad tror du att det kostar att fixa detta på BMW ? Mvh |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Instrumentet är inte korrekt, kodar man in ett nytt instrument så överförs mätarställningen automatiskt från LCM så de visar lika, och tvärsom vid byte av LCM. Förmodligen plockat i ett begagnat ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
När BMW bytte instrument på min bil (för så länge sedan som år 2001) till ett nytt så började det räkna från 0. Men i detta fallet är det nog som hasso är inne på att man har köpt ett begagnat. ______ Foto Länk |
|
|
Byter man till ett nytt så blir mätarställningen korrekt även i det nya. Har själv fått detta gjort på BMW pga pixelproblem. ___ //Ulf |
|
|
Tjo. Ville bara meddela att den står nu i mitt garage ;) Säljaren var mycket trevlig och gick ner en del i pris. Trevligt med nya nav:en, ratt, facelift etc. Detta värdersätter jag en hel del eftersom att göra detta själv hade kostat mig massor med dollars. Motor/drivlina känns 100% __ /Chrille |
|
|
Btw, vad är det för årsmodell? Den e tillverkad 99-06-25 men den har nya nycklarna och innerspegeln? Är det en 00:a då? __ /Chrille |
|
|
Det bör vara en 99:a ___ //Ulf |
|
| Grattis Chrille! | |
|
Grattis! Snygg bil till rätt pris, bra jobbat. BMW CS #1812 |
|
|
Tackar... Tog några bilder på den i går efter eftermiddagstvätten. Finns här: Länk __ /Chrille |
|
|
En snygg vagn!!! Men 4,6s till 100 är väl aningen optimistiskt...;) ___ //Ulf |
|
|
Upgiften e hämtat från "Road & Track Magazine" Om detta är på klistrat framgår inte men ser ju sjukt bra ut på pappret i alla fall :) 5.4 är det BMW specar va? __ /Chrille |
|
|
Den tiden är säkert 0-60 MPH vilket 0-96 km/h. Tre tyska tester fick tiderna 5.1 , 5.2 och 5.4 ___ //Ulf |
|
|
Så tänkte jag också men 0-62 Mph var det.. -------------------------------------------------------- The E39 M5 is capable of accelerating from 0-100 km/h (62 mph) in 4.6 seconds(road and track), although many reviewers claim to have achieved this under 4.5 seconds. It is electronically limited to a top speed of 250 km/h (155 mph)[1], making it the fastest 4-door saloon in the world at the time it was manufactured. Once delimited, top speeds of an indicated 301 km/h (187 mph) (290 km/h (180 mph) actual) are possible. __ /Chrille |
|
|
Varför bråka pojkar om ett par hundradelar Grattis till en skit snygg M5 - E39 den färgen är riktigt snygg Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.