|
|
|
|---|---|
|
Hej! innan sommaren så hörde jag som ett visslande ljud från motorrummet vid låga varv. har försökt o lokalisera detta utan framgång. denna ljud uppkommer vid låga var ca 900 till 1500 i alla växlar! Rätt jä...a störande! men sedan upphör den. kan det vara en luftslang som brustit? bilen känns fortfarande pigg men har märkt att den drar lite mer soppa ca 0,5-1dl mer. Undrar var bränslefiltret ligger någonstans? Är det svårt att byta? tacksam för svar! | |
|
GLÖMDE TALA OM MODELL! BMW 523i -97 E39 12400mil |
|
|
Vad det är för visslande ljud vet jag inte...Låter visserligen som något "bälgläckage el dyl.". Men var bränslefiltret sitter däremot tror jag mig veta :), sitter tydligen "gömt" och är åtkomligt underifrån efter demontering av plastpanelen som sitter under förarplatsen.. Tänker själv snart byta filtret på min E39:a. Det är säkerligen inte svårt att byta...OBS! beakta ett visst bränslesprut när du lossar slangklämmorna om du inte först åtgärdar/sänker trycket på lämpligt vis...finns alltid ett visst statiskt tryck kvar långt efter det att du stoppat motorn. Mvh Janne. |
|
|
Hmm...läser mitt inlägg och det kan ju misstolkas i värsta fall.. Jo, du ska inte demontera någonting från kupén under förarstolen naturligtvis :) Du ska ta filtret underifrån, lämpligen så lyfter du upp bilen i "gör det själv hall" om du inte själv har lämpliga verktyg(garagedomkraft, pallbockar osv..). Sitter i tröskeln under plastpanel m.a.o.. Jaja...hoppas det nu inte går att missuppfatta det hela ;) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.