AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.735

Ny AutoPower provkörning - Z4 sDrive35i

Nu finns en stor provkörning av BMW Z4 sDrive35i med många bilder på Länk

Mycket nöje!
//AutoPower.se
Visa användare
12
crossfader
M5 Touring -92
530DA Touring -01
Sjukt snygg bil! Ser fram emot att se den på beg-marknaden!
Co
61
Cove
BMW 335Ci -09
samma här :)
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Jag förstår inte varför Autopower redaktionen inte kommenterar turbolagg-problemen denna motor har/hade? Man hoppade detta ämne helt i provkörningen av LCI E90 335i trots att frågan ställdes även i den diskussionen.

Jag, tillsammans med många andra ägare som ägt eller äger en X35i med turbolagg vill gärna veta vad autopower redaktionen tyckte om just turbolagget under 3000varv - finns det kvar eller är motorn så rapp som den en gång var?

Mvh P
Fe
333
Fedorov
M2 F87 -16
Pavel: vet du vilken mjukvaru-version din bil hade? Jag har för mig att det var beroende på mjukvaruversion i bilen, jag äger en 335 -07 och den har inga problem, även väldigt nya 335or ska vara befriade från detta. Det står rätt mycket om detta på www.e90post.com i deras forum för e90...kolla där om du har lust.
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Fedorov: Jag hade 29.2 följt av 31.0 Båda dessa var dåliga. De nya versionerna har det debaterats om på E90post men vissa hävdar att de fortfarande har lagg medans andra hävdar att de inte har det.

En vän till mig och Autopower medlem har redan provkört Z4 sDrive35i och kan meddela att denna bil hade till och med mer lagg än min 2008 sedan. Om man inte tänker trimma bilen så lär man bli grovt besviken... eller så har man tur och får en utan lagg.. Det är slumpen som avgör, vilket är tragiskt.

Jag får min nya 335i sedan i slutet av oktober, ska bli intressant att se.
ps. självklart är din 2007a utan lagg, det modellåret var 335orna fantastiska!
Är det någon som haft turean att ha kört både 30i och 35i ? Jag har en 130i nu och funderar på å byta till en liten söt z istället. Körde 30i häromdan och tyckte den var mkt trevlig. Dock e jag mer sugen på 35i, men svårt att motivera om man inte får testa den på ngt sätt.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
visst är den snygg men jag gillar gamla z4:an bättre. tycker inte det var negativ att den var avhuggen, tvärt om gillar jag det skarpt. den nya liknar 6-serien i baken och i framänden lite som en e90. lite utslätad och mer mainstream tycker jag.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
:-) bag: Testa att köra,,,,,där är den nya inte slätstruken. Väldigt mycket tvärtom.

Utseendet får man väl säga vad man vill om men jag tycker den nya är betydligt bättre i proportionerna än den gamla.

Jag ler fortfarande varje meter jag kör,,,,,speciellt när det är kurvigt och SPORT eller SPORT+ är aktiverat.
Köpte en Sdrive 35i i höstas och är nu ute och rastar denna underbara bil!
Helt fantastiskt att jag har förmånen att få äga en sådan fin och potent sportbil! Sjukt snygg, helt klart bland de snyggaste bilarna på vägen idag!
Visa användare
136
Toklimpan
VW Tiguan Tdi R-Line 2014
Som ska bytas mot 325d cab 2011 snarast!!
Helt sjukt snygg bil :-) ! En sån blir det nästa gång..när jag är lite mer "gubbe".. ;-)
Kan dock tycka att min Z4 är sportigare/busigare/giftigare i designen än den nya..

//Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.