|
|
|
|---|---|
|
Blev uppringd av en telefonförsäljare från Moderna försäkringar. Jag brukar jämföra mellan några bolag och oftast blir det billigast hos LF men nu verkar det som om Moderna kan matcha de flesta av mina försäkringar. Vad är era erfarenheter av detta bolag? | |
|
Jag har Moderna...fast på hemförsäkringen och dom är klart billigast för mig. På bilarna var dom lika billiga som i mitt fall den billigaste, If. Men jag tog aldrig dom eftersom "bytedagen" inte är förrän i höst Tror nog dom kan vara värda att testa faktiskt Frasse |
|
|
Hade MF som hemförsäk, blev av med cykeln, tog 6mån innan dom betalade ut. Samt att cykeln värderades riktigt lågt. Nu har Jag LF, några kronor dyrare man aldrig problem att få pengar för något. /C |
|
|
Jag hade Moderna Försäkringar som hemförsäkring i tre år eftersom de i mitt dåvarande boende var en av de billigaste som samtidigt verkade seriösa. Enda kontakten jag hade var när min mobiltelefon blev stulen och jag hade väldigt bra mailkontakt med en tjej som hette Maria. Jag fick då ersättning på motsvarande värde av vad min telefon kostade ny då, vilket var mer eller mindre samma då jag bara haft den några månader. Jag tror det gäller att ha lite tur med vem man får kontakt med vid ett ärende, men min erfarenhet är positiv. Trevligt bemötande och låg premie. |
|
|
Jag har Vesta på bilarna och huset, men blev uppringd av Moderna Försäkringar idag. De erbjöd riktigt bra premie på 540n, och för huset och de andra bilarna låg de knappt under den nivå som jag har idag. Villkoren verkade också helt ok så jag tänkte byta till M.F. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Tack för alla synpunkter och erfarenheter. Har kollat exakt vad jag betalar idag och då var de inte billigare på familjens fordon. Däremot var de något billigare på villa/hemförsäkringen men omfattningen var inteden samma (allrisk, olycksfall mm) Jag kommer inte att byta efter som det inte fanns några större pengar att spara och LF har varit bra att göra med tidigare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.