|
|
|
|---|---|
|
Har bytt fjädrar runt om samt dämparna bak pga läckage på 1 utav dom. Men det smäller/klonkar där bak på ojämna underlag, speciellt vänster. Hördes lite innan men långt ifrån vad de är nu. Känner även vibrationer i 100-130. Alla bultar är dragna samt inge glapp i något av hjulena förutom minimalt höger bak. Någon som har en aning eller ide om vad felet kan bero på? Tack på förhand! | |
|
Bytte du fjäderbenslagring bak? ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Nej, bytte bara dämpare och fjädrar. Har även hört att stabilisatorstaget kan orsaka men vad kan vara de mest sannolika? Vill helst slippa byta ut hela bakvagnen innan man hittar felet^^ Tack på förhand! |
|
| Nja jag är inte expert på det här men stabilisatorstaget kan det vara och så förfärligt dyra är dom inte vad jag vet. | |
| Tror inte på stabilisatorstaget, de ger inte obalans bara lite oljud i små gupp å grusväg. Och om de som du skriver blivit mycket värre (direkt?) efter att du mekat, så är de väl mest troligt något av de du skruvat i som är problemet. Hade du helt säkert ingen obalans innan du började och kör samma hjul? | |
|
Obalansen fanns innan jag bytte dämparna. Hade ett glapp på ca 1 cm så bytte den böjda länkarmen som var boven med hopp att det skulle försvinna men se icke!. Är lite glapp i samma stag på andra sidan men inget som är akut för tillfället. |
|
|
Brukar bli glapp i kulleder och bussningar bak med tiden, bilen är tung. Hissa upp den och bänd med något kraftigt järn på alla leder och stag. Hade sj glapp i en kulled bak som gjorde att ena bakhjulet kunde röra på sig. Det lämnade jag in, krävde avdragare och pressutrustning. |
|
|
Det är inte så att du har nivåreglering? Då kan det vara för lite olja i systemet, eller luft kvar. --- Min bil: Länk |
|
| Har ingen nivåreglering på denna. Får testa bryta i leder men känns lite skumt eftersom inget hjul är direkt glapp. | |
|
På min klonkade bromsklotsarna(klingande metalljud)på ojämt underlag tog av dom och mätte sedan banka med hammare så dom blev 1-2mm större.så dom inte glappar i oket upp/ner sen blev de tyst. Obalansen är något annat!!!Byt hjul!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.