AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.351

Klonk bakvagn e38

Bu
40
Burra
728iA -96
Har bytt fjädrar runt om samt dämparna bak pga läckage på 1 utav dom.
Men det smäller/klonkar där bak på ojämna underlag, speciellt vänster. Hördes lite innan men långt ifrån vad de är nu.
Känner även vibrationer i 100-130. Alla bultar är dragna samt inge glapp i något av hjulena förutom minimalt höger bak.
Någon som har en aning eller ide om vad felet kan bero på?

Tack på förhand!
Bytte du fjäderbenslagring bak?

______
Släpp koldioxiden fri
Bu
40
Burra
728iA -96
Nej, bytte bara dämpare och fjädrar. Har även hört att stabilisatorstaget kan orsaka men vad kan vara de mest sannolika? Vill helst slippa byta ut hela bakvagnen innan man hittar felet^^

Tack på förhand!
Nja jag är inte expert på det här men stabilisatorstaget kan det vara och så förfärligt dyra är dom inte vad jag vet.
mu
86
munken
tyvärr ingen bmw just nu
Tror inte på stabilisatorstaget, de ger inte obalans bara lite oljud i små gupp å grusväg. Och om de som du skriver blivit mycket värre (direkt?) efter att du mekat, så är de väl mest troligt något av de du skruvat i som är problemet. Hade du helt säkert ingen obalans innan du började och kör samma hjul?
Bu
40
Burra
728iA -96
Obalansen fanns innan jag bytte dämparna. Hade ett glapp på ca 1 cm så bytte den böjda länkarmen som var boven med hopp att det skulle försvinna men se icke!. Är lite glapp i samma stag på andra sidan men inget som är akut för tillfället.
Brukar bli glapp i kulleder och bussningar bak med tiden, bilen är tung. Hissa upp den och bänd med något kraftigt järn på alla leder och stag.

Hade sj glapp i en kulled bak som gjorde att ena bakhjulet kunde röra på sig. Det lämnade jag in, krävde avdragare och pressutrustning.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Det är inte så att du har nivåreglering? Då kan det vara för lite olja i systemet, eller luft kvar.

---
Min bil: Länk
Bu
40
Burra
728iA -96
Har ingen nivåreglering på denna. Får testa bryta i leder men känns lite skumt eftersom inget hjul är direkt glapp.
me
161
merza
750ia-95
På min klonkade bromsklotsarna(klingande metalljud)på ojämt underlag
tog av dom och mätte sedan banka med hammare så dom blev 1-2mm större.så dom inte glappar i oket upp/ner
sen blev de tyst.
Obalansen är något annat!!!Byt hjul!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.