|
|
|
|---|---|
Gunget |
Efter 200 mil på landsväg nyligen så börjar jag undra om det är något galet med kliman. Allt funkar som det ska tills man har kört kanske 10 mil. Då känns det plötsligt som om ACn inte kyler längre (det blir liksom kvavt i kupén). När jag då stegar upp fläkten manuellt så ökar fläkten men det kommer ingen luft in i kupén. När man sedan trycker på "max" (den vänstra ratten) så blåser fläkten ännu mer, men jag upplever att det inte kommer in kyla som det ska. Om man däremot stannar till (behöver inte stänga av motorn) så funkar allt som det ska igen och kylan flödar! Kan tilläggas att vi körde tempreglaget på 17 grader mer eller mindre i 100 mil utan att det blev speciellt kallt i bilen.... |
Bayer_Aleks |
Jag e misstänksam på om antingen du har kylmedia i bilen eller om kompressorn kopplar på och ur sig. Att det är fuktigt beror på atingen kylmedia kommer in. Lätt att kolla upp hos kyl firmor om du ev. har läckage eller nåt |
| Låter som min kompis. Han visste inte att man var tvungen att ha allt på auto. Även "re-circ" (cirkulerar luften i bilen och tar mindre utifrån) skall vara på auto. Det var just den knappen han hade helt av. Den knappen skall altså lysa grönt i A läget. | |
|
Hade precis samma problem med min (E90-06), fick bytat ut klimatanl? vet inte riktigt vad som bytades + att man kollade alla spjäll mm. tycker fortf att den slutar trycka in luft vid längre resor, jag löser det genom att trycka in "Max" 1 gång sen "auto" igen då öppnas det upp igen... märkligt e90-325-P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.