|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Varför dra gränser - teknikutveckling är kul! | |
|
Tycker det låter som både en kul grej men även en lite onödig grej... Visst är det kul med teknikutvecklingen men ibland går den lite överstyr. Se bara på det helt knasiga med dagens lampor som man ibland inte kan byta själv utan måste lämna bort till verkstaden för att form och design går före vett. Comfort access är både kul och praktiskt, har prövat i Audi Q7, och allt är frid och fröjd så länge det funkar. Men när det inte fungerar, hur gör man då? Kan man öppna som vanligt, dvs med nyckel? Och hur startar man bilen om det inte funkar? Eller funkar det ALLTID? :-) Mekanik är ibland överlägset elektronik. Visst kan både delarna strula men det är oftare svårt att fixa elektroniken själv. Nu har jag inte CA och är kanske lite avundsjuk över det, men jag tror inte att jag skulle sätta ett kryss i just den rutan om jag skulle speca en ny bil. Däremot skulle jag nog uppskatta det väldigt om det fanns på en begad bil. Vad jag försöker säga är att det är skoj med all utveckling men ibland undrar man om inte behovet är lite framtvingat av producenterna. Samt att det blir oftast dyrt att fixa när det en dag ger upp. Men om några år kanske alla bilar har detta, eller nåt annat? Varför inte RFID-taggar i armen... Irisscanner... Niklas Fransosen |
|
|
All onödig teknik är rolig ju mer desto bättre ju knepigare ju roligare Jösses vad man är insnöad om man inte tycker ny teknik är rolig, om man inte tycker om teknik skall man inte köra BMW utan en Trabant sen kan man alltid välja bort det mesta om man själv köper bilen ny men bara då och inte annars Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.